شناسهٔ خبر: 68448415 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات: شهرک خورشیدی در منطقه اقتصادی پیام، برق شبکه‌های مخابراتی را تامین می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد شهرک خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام یکی از اقداماتی است که در راستای تامین نیاز برق شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی و کمک به شبکه برق کشور در دستور کار قرار گرفته است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد شهرک خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام یکی از اقداماتی است که در راستای تامین نیاز برق شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی و کمک به شبکه برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ علی اصغر انصاری در آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در استان البرز اظهار کرد: این وزارتخانه برای پنج سال آینده به ایجاد ۲ هزار مگاوات برق جهت تامین انرژی در بخش ارتباطی کشور نیاز دارد و به همین دلیل است که اراضی متعددی در سطح کشور برای ساخت نیروگاههای برق تجدید پذیر اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیش از 200 هکتار زمین در استان اصفهان برای ساخت نیروگاههای خورشیدی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافته ضمن آنکه در دیگر مناطق کشور نیز این موضوع با جدیت دنبال می شود.

انصاری تصریح کرد: با توجه به ناترازی برق در شبکه سراسری کشور ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری اختلال در تامین برق شبکه های ارتباطی به ایجاد نیروگاههای خورشیدی و تامین ژنراتورهای برق روی آورده است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نیاز اعتباری توسعه زیر ساخت های مخابراتی و امکانات مختلف در این بخش طی برنامه هفتم توسعه بیش از ۷۰۰ همت برآوردشده است، افزود: برای تامین این اعتبار از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید مشوق های لازم برای مشارکت بخش خصوصی در طرح های مختلف زیربنایی ، تولیدی و فناوری در سطح کشور فراهم کنیم تا روند توسعه کشور با سرعت پیش برود.

نظر شما