شناسهٔ خبر: 68448301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه کردستان به پذیرفته‌شدگان برتر کنکور بسته‌های تشویقی اهدا می‌کند

سنندج- ایرنا- دانشگاه کردستان به منظور تشویق و حمایت از پذیرفته‌شدگان برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، بسته‌های تشویقی حمایتی در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه کردستان روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این بسته‌ها در قالب ۲ کمک هزینه تحصیلی ماهیانه و اعطای تسهیلات خوابگاهی رایگان به داوطلبان تخصیص می‌یابد.

حامد قادرزاده ادامه داد: تداوم اعطای بسته های تشویقی در سال‌های بعد، مشروط به قرار گرفتن دانشجو در بین ۱۰ درصد دانشجویان برتر کلاس و عدم مشروطی خواهد بود.

وی یادآور شد: این بسته‌های تشویقی در سال اول تحصیلی بر اساس رتبه کل کشوری کنکور (بدون اعمال سهمیه ) به دانشجو اعطا می‌شود.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: یکی از بسته‌های تشویقی ماهانه ۱۸ میلیون ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه و بسته دیگر، ماهانه ۹ میلیون ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد تا اینکه در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی دارد.

در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه همچنین میزبان ۴۹۲ دانشجوی خارجی است.

نظر شما