شناسهٔ خبر: 68447704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پشت نقاب کامالا

هریس با قاطعیت احتمال تحریم تسلیحاتی امریکا علیه رژیم صهیونیستی را رد کرد. او تصریح کرد: «رویکرد من در کمک نظامی به اسرائیل تغییر نمی‌کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ایران در مطلبی با این عنوان نوشت: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی و چشم‌پوشی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه، چهره حقیقی خود را آشکار کرد. کامالا هریس که تلاش می‌شود کمپین او شبیه به کارزار امیدبخش باراک اوباما با شعار «تغییر» در سال ۲۰۰۸ بازنمایی شود، نشان داد که امیدبستن به او سرابی است که یک‌بار با اوباما تجربه شد.
هریس در اولین مصاحبه خود از زمان کاندیدا شدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: «بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شده‌اند.» هریس بدون اشاره‌ای آشکار به ۴۰ هزار کشته شده در غزه که اکثریت قریب به اتفاق آنها زن و کودک هستند، فقط به ذکر رنج مردم غزه می‌پردازد. هریس همچنین در حالی با قاطعیت احتمال تحریم تسلیحاتی امریکا علیه رژیم صهیونیستی را رد کرد که این رژیم با سلاح‌های امریکایی همچنان به جنگ ویرانگر خود در نوار غزه ادامه می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: «رویکرد من در کمک نظامی به اسرائیل تغییر نمی‌کند.»
کامالا هریس در گفت‌وگو با ارگان رسانه‌ای دموکرات‌ها و دانا بش، خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «من خیلی شفاف می‌گویم، من در تعهد خودم برای دفاع از اسرائیل و توانایی اسرائیل برای دفاع از خودش، صریح و تزلزل‌ناپذیر هستم و این دیدگاه من تغییر نمی‌کند. همان‌طور که قبلاً هم گفتم، امروز هم می‌گویم که اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد!»
کاندیدای دموکرات‌ها همچنین گفت: «توافق نه‌تنها کار درستی برای پایان دادن به این جنگ است، بلکه راه را برای بسیاری از اتفاقاتی که باید در آینده بیفتد، باز خواهد کرد.» وی ادامه داد: «من از هشت اکتبر متعهد هستم که چه‌کاری باید انجام دهیم تا به سمت راه‌حل دو دولتی پیش برویم که در آن اسرائیل امن است و به همان اندازه، فلسطینی‌ها دارای امنیت، خودمختاری و عزت هستند.» 
به‌تازگی مجله امریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی به انتقادها و تحرکات «جنبش غیرمتعهد» در امریکا علیه حمایت دولت بایدن و هریس از رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: در جریان کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها در میشیگان، «جنبش غیرمتعهد» پیامی ساده به جو بایدن فرستاد و اعلام کرد که باید ارسال تسلیحات به اسرائیل را ممنوع کند، در غیر این صورت به او رأی نمی‌دهد. در ادامه این گزارش آمده است: جنگ جاری اسرائیل در غزه، شلیکی به قلب ۳۹۰ هزار امریکایی عرب‌تبار در میشیگان است که مدت‌هاست با اعطای بی‌قید و شرط محموله‌های اسلحه به اسرائیل توسط دولت بایدن که امکان نسل‌کشی را فراهم می‌کند، مخالفت کرده‌اند. فارن‌پالیسی نوشت: بسیاری از امریکایی‌های عرب‌تبار بر این باورند که ابراز همدردی‌های زبانی هریس با فلسطینی‌ها به معنای تغییر واقعی در سیاست در قبال تل‌آویو نیست. زمانی که هریس ماه گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرد، با لکنت درباره رنج فلسطینیان در غزه صحبت کرد. در پایان این گزارش آمده است که «یک مرد فلسطینی اهل میشیگان، از تشبیه جالبی نسبت به هریس و ترامپ استفاده کرد. او گفت: یک شاعر مشهور فلسطینی در شعری گفته است: «قاتل می‌تواند تو را با روسری ابریشمی خفه کند یا با تبر بر سرت بکوبد». صاحب روسری ابریشمی (هریس) ممکن است مرا اخراج نکند؛ اما همچنان به اسرائیل بمب می‌فرستد تا مردم من را در غزه بکشند.»

انتهای پیام

نظر شما