شناسهٔ خبر: 68447234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل رینگ شهری یزد نیاز است

یزد- ایرنا - نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل رینگ شهر یزد به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: امیدواریم با تامین این اعتبار از منابع مختلف، در تابستان سال آینده با بهره برداری بخشی از این طرح شاهد رفع مشکلات شهروندان در حوزه آب باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آبفا یزد ،" محمد صالح جوکار" در بازدید از روند پیشرفت پروژه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی دربید به اهمیت ساخت مخازن ذخیره آب شرب در استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به کم آبی و شرایط اقلیمی حاکم بر شهر یزد، ذخیره سازی آب برای مواقع بحرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

"جلال علمدار" مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد نیز در این بازدید به ارتفاع مناسب این مخزن از سطح شهر اشاره کرد و گفت: به منظور ذخیره و تامین فشار آب شهروندان در مناطق حسن آباد، اکرم آباد و ملاصدرا ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی دربید با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح رینگ شهری در سال ۱۴۰۰ با هدف بهره‌بندی شهروندان از آب با کیفیت یکسان و متعادل سازی فشار آب مصرفی مشترکان آغاز شده است.

این طرح با ۱۶۶ کیلومتر خطوط آبرسانی و ۱۶۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در حال اجراست و تاکنون برای آن ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

طرح رینگ شهری یزد دارای ۲ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای سیستم تله متری و تاسیسات گندزدایی نوین است و با بهره برداری از این طرح، ۱۶۵ هزار متر مکعب به مخازن استان اضافه و تاب‌آوری آب از ۱۷ به ۲۵ ساعت افزایش می‌یابد.

نظر شما