شناسهٔ خبر: 68446987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برداشت سالانه ۵۰ هزار تن انگور از باغات چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انگور در این استان، گفت: سالانه ۵۰ هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح امروز شنبه در بازدید از طرح اصلاح الگوی کشت در باغات انگور با توسعه ارقام زودرس و دیم، در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: درخت انگور از گونه‌هایی است که می‌تواند شرایط خشک و کم آبی را تحمل کند.

وی افزود: از دیرباز تاکنون توسعه باغات انگور هم در سطح کشور و هم در استان چهارمحال بختیاری در دستور کار قرار داشت، طی سه سال گذشته تغییر رویکردی در این خصوص صورت گرفت و ارقام انگور زودرس و همچنین ارقامی که معروف هستند به ارقام دیم توسعه داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باغی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، نمونه‌ای از باغاتی است که در آن سازگاری ارقام دیم و زودرس به صورت آزمایشی اجرا شد، این طرح به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار و در شهرستان فلارد انجام شد، در شهرستان‌های خانمیرزا و کیار نیز باغات مشابه ایجاد شده است.

برزگر عنوان کرد: امید است به زودی با توسعه باغات و جایگزینی باغات قدیمی انگور بتونیم این ارقام را توسعه دهیم.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انگور در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰ هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وسعت باغات در استان بیشتر از ۴۴ هزار هکتار است، اضافه کرد: رقم قالب در استان انگور عسگری است، این نوع انگور برای مصارف تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمدتاً در نیمه دوم شهریورماه تا نیمه مهرماه برداشت می‌شود.

برزگر بیان کرد: هدف‌گذاری مجموعه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح‌های سازگاری، حرکت به سمت ارقام زودرسی است که در تیرماه و مردادماه وارد بازار می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین با کشت ارقام دیم که به شرایط خشکی و کم آبی مقاوم هستند و نیاز به دو تا سه بار آبیاری دارند می‌توان عملکرد اقتصادی مطلوبی را کسب کرد.

نظر شما