شناسهٔ خبر: 68445606 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز ساخت مسکن ۲۵ متری با وام ۴ ساله

مجید انتظاری

صبح امروز طرح مسکن اقتصادی در متراژهای ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در ماهدشت کرج کلنگ زنی شد. مسئول پروژه گفت که واحدها در قالب تعاونی با هزینه متقاضیان ساخته می‌شود و ۴۸ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، صبح امروز عملیات اجرای طرح مسکن اقتصادی به تعداد ۳۳۰۰ واحد به صورت مجتمع هوشمند در واحدهایی با متراژهای ۲۵ تا ۸۰ متر مربع در منطقه ماهدشت کرج آغاز شد. برخی واحدها نیز ۱۲۰ متر خواهد بود.

آنطور که خشایار باقرپور - مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران - اعلام کرد: از چند ماه قبل مباحث حقوقی، تامین زمین و انعقاد قرارداد طرح مسکن اقتصادی آغاز شده است. در نمایشگاه صنعت ساختمان سال گذشته این طرح رونمایی و امروز به طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسکن کوچک متراژ نیاز کلان شهرها و جامعه امروز ما است، افزود: امروز واحدهای بزرگ متراژ تا حد زیادی از استطاعت متقاضیان خارج شده و مردم نیاز به محصولات جدیدی در سبد محصولات صنعت ساختمان دارند.

باقرپور بیان کرد: در دوره ناترازی امروز انرژی ساختمان‌هایی که به صورت سنتی ساخته می‌شود بهره‌وری را کاهش می‌دهد و به هدر رفت انرژی می‌انجامد.

آغاز ساخت مسکن ۲۵ متری با وام ۴ ساله

وی مدل اجرای پروژه مسکن اقتصادی را تعاون پایه دانست و گفت: قیمت واحدهای این پروژه تقریباً ۳۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که برای متقاضیان وام در نظر گرفته‌ایم و ۳۵ درصد هزینه تمام شده واحدها را پوشش می‌دهد. طی هماهنگی که با بانک‌ها انجام داده‌ایم این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با دوره بازپرداخت چهار ساله پرداخت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی شهر تهران تاکید کرد: معتقدم باید ساخت مسکن متراژ ادامه پیدا کند تا کمبودی که به این لحاظ در بازار وجود دارد رفع شود.

وی درباره نحوه تامین مالی اجرای طرح گفت: پروژه از طریق آورده متقاضیان و به صورت تعاونی اجرا می‌شود. امکان دریافت وام نیز وجود دارد در خصوص فراینده حقوقی و انضباط مالی نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

آغاز ساخت مسکن ۲۵ متری با وام ۴ ساله

انتهای پیام

نظر شما