شناسهٔ خبر: 68445541 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

سه عاملی که باعث شکست استقلال شد/ تیمی که نه هدف داشت نه برنامه!

کارشناس فوتبال با تاکید بر این که استقلال برای دیدار با همنام اهوازی خود برنامه و هدف خاصی نداشت گفت: در کنار این موارد تیم نکونام هنوز نتوانسته به هماهنگی کامل برای ارایه فوتبال زیبا برسد.

صاحب‌خبر -

هاشم حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص شکست یک بر صفر استقلال در هفته سوم لیگ برتر برابر همنام اهوازی خود گفت: استقلال در روزی نتیجه را واگذار کرد که چند موقعیت خوب را به راحتی از دست داد و نشان داد که این تیم تمرکز لازم را برای این دیدار نداشته است.

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال که سال ها برای این تیم به میدان رفته است در ادامه خاطرنشان کرد: فکر می کنم سه عامل اصلی باعث شکست استقلال در اهواز شد که باید در مورد هر کدام به طور جداگانه صحبت کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: عامل اول نبود هماهنگی در تیم بود، نفرات جدید هنوز با بازیکنان گذشته به هماهنگی کامل نرسیده اند ضمن اینکه بازی که استقلال از خود نشان داد این حس را به وجود آورده بود که کادر فنی پلن های دیگری برای موفقیت در این دیدار نداشت و استقلال تنها با یک شیوه بازی می کرد ضمن اینکه بعد از دریافت گل در دقایق پایانی استقلال تمام تمرکز خود را روی ارسال های بلند گذاشت اما استقلال خوزستان که از این تاکتیک استقلال آگاه بود به خوبی بازی را در اختیار گرفته بود و اجازه نداد آبی های تهرانی بتوانند از موقعیت هایی که به دست آمده استفاده کرده و بازی را به تساوی بکشانند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: عامل دوم اتفاقاتی بود که در روزهای گذشته برای استقلال به وجود آمد. مگر می شود تیمی بازی داشته باشد اما نداند در کدام ورزشگاه باید به مصاف حریف برود. تا شب قبل از بازی هم استقلال نمی دانست در کدام زمین باید بازی کند. آیا زمین هایی که قرار بود استقلال در آنها با حریفش دیدار کند چمن مناسب و با کیفیتی دارد؟ اینها همه باعث می شود یک تیم نتواند تمرکز لازم داشته باشد.

سه عاملی که باعث شکست استقلال شد/ تیمی که نه هدف داشت نه برنامه!

حیدری ادامه داد: در اینکه استقلال بدون هدف بازی کرد و نتوانست نمایش قابل قبولی از خود ارائه کند شکی نیست اما اینکه یک تیم نمی داند که کجا باید بازی کند این هم یک موضوع بسیار مهم است که می تواند در نتیجه نگرفتن یک تیم بسیار تاثیرگذار باشد.

مهاجم سابق تیم فوتبال پاس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل عدم نتیجه گیری استقلال در هفته سوم را اینچنین توضیح داد: وضعیت بازیکنان استقلال هنوز مشخص نیست چرا نباید بلانکو تا آخرین لحظه بداند که آیا می تواند بازی کند یا خیر. این اتفاق باعث می شود بازیکن تمرکز لازم را نداشته باشد. استرس زیادی پیدا می کند چون تکلیفش مشخص نیست و در مجموع استقلال به اعتقاد من به خاطر این سه دلیل نتیجه را واگذار کرد و اگر کادر فنی بخواهد همچنان با این روند ادامه دهد به طور حتم روزهای سختی در انتظار آبی پوشان خواه بود.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد خطوط استقلال در هفته سوم گفت: اشتباهات مدافعان باعث شده تا حسینی که در فصل قبل بهترین عملکرد را داشت حالا در سه بازی چهار بار دروازه اش باز شود و این نشان می دهد خط دفاع استقلال فصل بسیار سختی را خواهد داشت و اگر بخواهد همین روند را ادامه دهد مطمئنا گل های بیشتری دریافت خواهد کرد و نتایج قابل قبولی نخواهد گرفت.

وی افزود: دروازه بان هر چقدر هم آماده باشد وقتی مدافعان دچار اشتباه شوند دروازه اش باز خواهد شد بنابراین آنقدر که می توان از خط دفاع انتقاد کرد نباید دروازه بان را مورد نقد قرار داد. در خط هافبک با آمدن بازیکنان خارجی جدید شرایط برای استقلال بهتر شده است اما هنوز آنها به هماهنگی کامل دست پیدا نکرده اند ولی اعتقاد دارم در یکی، دو دیدار آینده آنها با توجه به اینکه در تیم های بزرگ بازی کرده اند به طور کامل به هماهنگی خواهند رسید و تاثیر بیشتری در روند تیم خواهند داشت و در خط حمله هنوز نتوانسته ایم شرایط خوبی داشته باشیم.

سه عاملی که باعث شکست استقلال شد/ تیمی که نه هدف داشت نه برنامه!

مهاجم سابق آبی پوشان ادامه داد: از بلانکو انتظار نمی رفت بهتر از این باشد چون او تا دقایق پایانی نمی دانست چه اتفاقی برایش خواهد افتاد و در مجموع استقلال عملکرد خوبی نداشت، برنامه خاصی برای این بازی نداشت، مدافعانش پراشتباه بودند و مطمئنم نکونام خودش هم از این قضیه مطلع است و باید در این روزهای تعطیلی لیگ به دلیل دو دیدار تیم ملی تیمش را از لحاظ روحی و روانی و مسائل فنی آماده کند تا بتواند به نتیجه ای که خودش، بازیکنانش و هواداران می خواهند برسد.

وی در پایان و در خصوص شعارهایی که روز گذشته علیه سرمربی تیم داده شد و برخی از هواداران خواستار برکناری نکونام شدند، گفت: هواداران باید صبور باشند، درست است استقلال خوب نبود اما نباید با گذشت سه هفته این چنین علیه سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی موضع بگیرند. بهتر است همه آرامش را حفظ کنند، از تیم حمایت کنند و اجازه دهند کادر فنی در این تعطیلات ۲۰ روزه تیم را به شرایط آرمانی برساند با شعار رها کن، حیا کن هیچ تیمی موفق نخواهد شد و بیشتر برای بازیکنان استرس به وجود می آید پس از طرفداران استقلال می خواهم حرفه ای تر فکر کنند تا کادر فنی هم بتواند اشتباهات گذشته را جبران کرده و در هفته های پیش رو نتایج قابل قبولی کسب کند.

نظر شما