شناسهٔ خبر: 68445403 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش کامل کنکور سراسری ۱۴۰۳

تحلیل نتایج رتبه‌های برتر آزمون سراسری نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مدارس دولتی توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - روز گذشته نتایج آزمون سراسری و اسامی رتبه‌های برتر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد.

در ادامه گزارش کاملی از کنکور سراسری ۱۴۰۳ از جمله اسامی و نوع مدرسه نفرات برتر و توزیع جغرافیایی شرکت‌کنندگان در آزمون را مرور خواهیم کرد.

اسامی نفرات برتر

در کنکور سراسری ۱۴۰۳، نفرات برتر به تفکیک رشته‌های مختلف به شرح زیر هستند:

گروه ریاضی:
رتبه ۱: امیرحسین سلیمانی از تبریز
رتبه ۲: امیرمحمد محقق از تهران
رتبه ۳: احسان رضوی از تهران

گروه تجربی:
رتبه ۱: صبا معصوم‌نیا سماکوش از بندرعباس
رتبه ۲: آیناز ریاضی از تبریز
رتبه ۳: امیرمحمد فرخیان از تهران

گروه زبان‌های خارجی:
رتبه ۱: آیدا دوانی از شیراز
رتبه ۲: آرتا اعتمادی از تهران

گروه هنر:
رتبه ۱: بیتا ترابی از مشهد
رتبه ۲: پریا محمودی‌نژاد از تهران

نوع مدارس و درصد رتبه‌های برتر

از بین رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳، حدود ۴۲ درصد از مدارس دولتی و نمونه دولتی و ۵۸ درصد از مدارس غیردولتی (مانند مدارس غیرانتفاعی، تیزهوشان و...) بوده‌اند. این آمار نشان‌دهنده این است که با وجود رقابت شدید، دانش‌آموزان مدارس دولتی نیز توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند.

تعداد شرکت‌کنندگان

در مجموع، بیش از ۱.۹ میلیون نفر در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کردند. این آمار شامل دو نوبت برگزار شده در دی‌ماه ۱۴۰۲ و تیرماه ۱۴۰۳ است. از این تعداد، حدود ۶۲۰ هزار نفر زن و حدود ۳۶۴ هزار نفر مرد بوده‌اند.

توزیع جغرافیایی شرکت‌کنندگان

استان‌های پرجمعیت مانند تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را داشتند. همچنین، استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت‌شان، درصد بیشتری از شرکت‌کنندگان را در کنکور ۱۴۰۳ به خود اختصاص دادند.

تحلیل نتایج و موفقیت مدارس

بررسی نتایج کنکور ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مدارس دولتی و نمونه دولتی نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته‌اند و توانسته‌اند درصد قابل توجهی از رتبه‌های برتر را کسب کنند. این موضوع نشان‌دهنده بهبود کیفیت آموزشی در این مدارس است.

انتهای پیام/

نظر شما