شناسهٔ خبر: 68445296 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/اقتصاد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/

گل‌ریزان مدیران رمزارز آمریکا برای کامالا هریس

زهرا وثوقی

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و مدیران صنعت که از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهند موضع نظارتی ملایم‌تری در قبال این صنعت داشته باشد، در حال برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری حداقل ۱۰۰ هزار دلار برای نامزد دموکرات‌ها در در مراسم کمک مالی انتخاباتی در ۱۳ سپتامبر در واشنگتن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان دهندگان این رویداد به رویترز گفتند: این رویداد مردمی قرار است بین گردهمایی گروه سیاه پوست کنگره و گروه هیسپانیک کنگره برگزار شود و هدف آن گردآوری گروه‌های متنوعی از کمک کنندگان است. کلیو مسیدور، مدیر عامل بنیاد بلاک‌چین و یکی از سازمان دهندگان این رویداد، گفت: بلیت‌های این رویداد جمع آوری کمک مالی، بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.

هدف جمع آوری کمک‌های مالی این رویداد در مقایسه با صدها میلیون دلاری که هریس از زمان انتخاب شدن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری در ژوئیه، به دست آورد، اندک است. اما این جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد حداقل برخی در صنعت رمزارز به جای دونالد ترامپ جمهوریخواه که با وعده و وعیدهایش، از اهداکنندگان بزرگ ارزهای دیجیتال استقبال کرده است، از کامالا هریس حمایت می‌کنند

سازمان دهندگان این رویداد شامل تیفانی اسمیت، رئیس مشترک گروه کاری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در شرکت حقوقی ویلمرهال و راهیلا ظفر، موسس کریپتو است که در زمینه هوش مصنوعی نیز کار کرده است. آنها امیدوارند که در صورت پیروزی در انتخابات، هریس رویکردی ملایم‌تر در قبال صنعت رمزارز داشته باشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دولت بایدن، به برخورد با این صنعت برخاسته و می‌گوید شرکت‌های رمزارز، قوانین مربوط به اوراق بهادار را زیر پا می‌گذارند، اما این صنعت مدعی است مشمول این قوانین قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کارکنان فناوری از کامالا هریس حمایت کردند

صنعت رمزارز برای پیروزی ترامپ دست به دعا برداشت

یک گروه جداگانه به نام «کریپتو فور هریس»، در اوت ظاهر شد و قصد دارد برای هریس، کمک مالی جمع آوری کند. این گروه مراسمی برگزار کردند که طی آن، مارک کوبان میلیاردر و آنتونی اسکاراموچی، سرمایه‌دار وال استریت، به نفع هریس صحبت کردند.

 اگرچه هریس هنوز به طور علنی موضعی در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده است، اما اعضای ستاد انتخاباتی او، با شرکت‌های رمزارز برجسته از جمله   «کوین بیس» و «ریپل» دیدار کردند.

بر اساس گزارش رویترز، سوابق مالی کمپین نشان می‌دهد که آنها و سایر شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، به جای همسویی با هر یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری، از طریق کمیته‌های اقدام سیاسی فوق‌العاده، به نامزدهای طرفدار رمزارز در رقابت‌های کنگره در هر دو حزب کمک مالی می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما