شناسهٔ خبر: 68445186 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

روستای حسن ابدال شهرستان بهار به شبکه ملی اطلاعات پیوست | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از افتتاح و بهره برداری سایت همراه روستای حسن ابدال خبر داد و افزود: با پیگیری و تلاش بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات خدمات عمومی الزامی وزارت ارتباطات، ارتقاء سایت تلفن همراه کارور( اپراتور) همراه اول از 2Gبه 4G به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، افتتاح سایت مخابراتی روستای حسن ابدال با حضور فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، عباس صادقی پوریانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فرماندار و رئیس مخابرات شهرستان بهار دهیار و شورای اسلامی روستای حسن ابدال برگزار شد.

صادقی در این مراسم با تشریح طرح های ارتباطی و فناوری گفت: 17 طرح توسعه سایت های همراه از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقاء در سایت های روستایی شهرستان بهار در نظر گرفته شده که 10 طرح در روستاهای( راهموار- هارون آباد- فسیجان- چپقلو- گوگ تپه- ساری قمیش- دربند- قیدلی بلاغ- حسن ابدال- حسن ابدال) اجرا شده است.

وی گفت: برای ارتقاء و احداث سایت جدید به ترتیب حدود 25 میلیارد ریال و حدود ۴۵ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد و برای سایت‌هایی که تبدیل 2G به 4G واینترنت پرسرعت( مانند سایت روستای حسن ابدال) انجام می شود این مبلغ حدود ۲۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان خاطرنشان کرد: از ۱۷ پروژه ارتباطی همراه حدود 7 پروژه نیمه تمام مانده است.

وی افزود: در استان مجموعا برای هفته دولت 1۴۸۵ میلیارد ریال  اعتبار برای بهره برداری از پروژه های ارتباطی و فناوری هزینه شده اس که ۸۶۰ میلیارد ریال منابع از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات،۲78 میلیارد ریال شرکت مخابرات استان و ۹7 میلیارد ریال شرکت ایرانسل و ۲5۰ میلیارد ریال شرکت همراه اول هزینه کردند.

صادقی با بیان اینکه در شهرستان بهار مجموعه اعتبارات ۱۵۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال در هفته دولت هزینه شده است تصریح کرد وافزود: سایت روستای حسن ابدال جزء روستاهایی است که در ماه های اخیر کارهای سایت 4g انجام و افتتاح شد.

نظر شما