شناسهٔ خبر: 68444635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصفهان، سومین استان در کسب رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳

اصفهان- ایرنا- اصفهان با چهار رتبه برتر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ در جایگاه سوم بین استان‌ها در کسب رتبه‌های برتر کنکور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور،‌ اسامی افراد برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را معرفی کرد که بر اساس آن چهار دانش‌آموز از استان اصفهان موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری شدند.

بر اساس این گزارش، «حمیدرضا خانی بردزجانی» از شهر اصفهان موفق به کسب رتبه سه و «آتوسا سالمی آرانی» از شهر کاشان موفق به کسب رتبه چهار در رشته زبان‌های خارجی، «ساغر سجادیه» از شهر اصفهان موفق به کسب رتبه سه رشته هنر و «نسترن گل‌آقائی» از شهر اصفهان موفق به کسب رتبه ۱۰ رشته علوم انسانی شدند.

به این ترتیب اصفهان موفق شد در بین استان‌های کشور پس از تهران و خراسان رضوی در رتبه سوم تعداد افراد برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ قرار گیرد.

استان اصفهان در کنکور سراسری سال گذشته نیز موفق به کسب چهار رتبه زیر ۱۰ شده بود.

به گزارش ایرنا، اولین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روزهای هفتم و هشتم تیر برگزار شود اما در پی شهادت رییس جمهور کشورمان آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) و همزمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد و به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد و در نوبت دوم این آزمون نیز طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حدود یک‌ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما