شناسهٔ خبر: 68444512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل اقامتگاه نتانیاهو تظاهرات کردند

خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند و از کابینه خواستند پیش از آنکه دیر شود، قراردادی برای تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی امضا کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، ده ها خانواده اسرای صهیونیست بازداشت شده در نوار غزه مقابل اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کردند و او را عامل کشته شدن فرزندان خود در نوار غزه دانستند.

 

تظاهرکنندگان صهیونیست در تجمع خود مقابل اقامتگاه  نتانیاهو عکس‌های اسرای خود در غزه و نیز اسرایی را که در طول مدت جنگ در نوار غزه کشته شده اند در دست داشتند.

 

در هفته‌های گذشته خانواده‌های اسرای صهیونیست فعالیت‌های اعتراضی خود و درخواست برای امضای توافقی برای تبادل اسرا را تشدید کرده اند.

 

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و خانواده‌های اسرا، نتانیاهو را متهم می‌کنند به دلیل ترس از نابود شدن ائتلاف حاکم و از دست دادن پست خود، در مسیر امضای توافق مانع‌تراشی می‌کند چراکه وزرای بلوک راست افراطی تهدید می‌کنند در صورتی که با توافقی شامل برقراری آتش‌بس در غزه موافقت شود از کابینه انصراف می دهند و آن را منحل می‌کنند.

 

با وجود میانجیگری‌های مصر و قطر در طول چند ماه گذشته و ارائه پیشنهادهای مختلف برای توقف جنگ علیه غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو شروط جدیدی برای توافق تعیین می کند. از جمله این شروط باقی ماندن نیروهای ارتش در محور فیلادلفیا واقع در مرز غزه و مصر و بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح و نیز بازرسی افرادی است که از طریق محور نتزاریم به این مناطق بازمی‌گردند و ممانعت از بازگشت مردان فلسطینی به شمال غزه به بهانه اینکه عضو گروه‌های مقاومت هستند.

 

انتهای پیام/ی.ح/26

نظر شما