شناسهٔ خبر: 68444502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمت‌رسانی علوم پزشکی خراسان شمالی به بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین

اعظم قهرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از خدمت‌رسانی علوم پزشکی استان به بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به میزبانی از ۶۰۰۰ زائر در موکب شهر کربلا و اعزام تیم‌های درمانی، اظهار کرد: حدود ۹۰۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی به زائران حسینی ارائه شد.

وی با بیان اینکه تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مسیر پیاده‌روی اربعین، بیش از ۸۰۰۰ خدمت مختلف به زائران ارائه کرد، گفت: این خدمات شامل ویزیت پزشک، تریاژ و کنترل فشار خون، خدمات دارویی، سرم تراپی و تزریقات بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: موکب دانشگاه در کربلا به مدت حدود ۲۰ روز فعال و میزبان دانشجویان سراسر کشور بود. در این موکب هر روز حداقل ۱۵۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجو پسر اسکان داده می‌شدند و در تمام وعده‌های صبحانه، ناهار و شام پذیرایی انجام می‌شد، به عبارتی بالغ بر ۶۰۰۰ زائر در این مدت اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ وعده غذایی میان زائران توزیع شد و در مجموع بالغ بر ۲۰ هزار وعده غذایی در اختیار زائران حسینی قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فعالیت تیم اورژانس اعزامی به مراسم اربعین، گفت: مجموعا ۵۷۶ ماموریت انجام شد، همچنین ۵۲۰ نفر به صورت حضوری مراجعه و درمان شدند.

انتهای پیام

نظر شما