شناسهٔ خبر: 68444121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پایان شایعات جنجالی درباره اوستون اورونوف

ستاره ازبکستانی قرمز‌های پایتخت در دیدار مقابل فولاد گلزنی کرد تا به‌خوبی نشان دهد هنوز هم آماده است.

صاحب‌خبر -

پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بازیکنان پرشماری را از دست داد و حتی شایعه جدایی اوستون اورونوف هم به گوش می‌رسید. ظاهرا این بازیکن با پیشنهاد‌هایی از لیگ عربستان مواجه شده بود، اما درنهایت تصمیم گرفت تا پایان قرارداد خود در پرسپولیس باقی بماند.

اورونوف می‌توانست برای جدایی مانند عبدالکریم حسن رفتار کند، اما این کار را نکرد؛ مدافع چپ قطری سابق پرسپولیس برای صدور رضایتنامه خود به کشورش سفر کرد و دیگر به ایران بازنگشت و البته مدیران پرسپولیس هم موفق شدند او را با قیمت مناسبی به الوکره بفروشند. اورونوف، اما تصمیم گرفت به حضور خود در لیگ ایران ادامه دهد و اکنون بین پرسپولیسی‌ها بیش از پیش محبوبیت دارد.

بدشانسی در المپیک
اوستون اورونوف همراه با تیم ملی ازبکستان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر و البته در مرحله گروهی حذف شد. برای اورونوف در المپیک نه‌تن‌ها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد بلکه دچار مصدومیت هم شد تا نگرانی هواداران پرسپولیس بابت بود یا نبود این بازیکن دوچندان شود. وینگر ازبک بابت حضور در مسابقات المپیک دیرتر از سایر بازیکنان سرخ‌پوشان پایتخت به تمرینات اضافه شد و برای همین خوان کارلوس گاریدو فرصت کمی داشت تا با توانایی‌های این بازیکن آشنا شود. اورونوف حتی بابت مصدومیت جزئی خود هفته اول لیگ برتر و مصاف با ذوب‌آهن را از دست داد و تنها چند دقیقه مقابل گاندو‌ها به میدان رفت.

شایعات تلخ
پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر برابر تراکتور قرار گرفت و با نتیجه ۱-۱ متوقف شد. اورونوف خلاف دیدار با ذوب‌آهن درون ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشت، اما موفق به گلزنی نشد.

پرسپولیس و تراکتور دیدار پرفشاری را با هم برگزار کردند و این مسابقه به‌شدت حساس دنبال می‌شد و شاید برای همین اورونوف نتوانست کاری از پیش ببرد. شاید اگر تیزهوشی شجاع خلیل‌زاده نبود، اورونوف می‌توانست در بازی با تراکتور اولین گل فصل خود را بزند، اما تکل به موقع شجاع مانع از گلزنی وینگر ازبکستانی پرسپولیسی‌ها شد.

عملکرد اوستون در مصاف با قرمز‌های تبریز باعث شد تا عده زیادی بر این باور باشند که او دیگر آن وینگر باکیفیت سابق نیست و افت کرده است، اما هفته سوم لیگ برتر جایی بود که اورونوف جواب منتقدین را داد.

من برگشتم
خوان کارلوس گاریدو در دیدار هفته سوم مقابل فولاد، پرسپولیس را با آرایش مشابه دیدار با تراکتور به زمین فرستاد و آن چیزی نبود جز ۱-۳-۲-۴. اوستون اورونوف مانند مصاف هفته دوم نقش بال راست را در ترکیب پرسپولیس ایفا می‌کرد، اما این بار زهردارتر از قبل ظاهر شد.

سرخ‌پوشان پایتخت درحالی مقابل فولادِ یحیی گل‌محمدی به برتری رسیدند که ستاره ازبک آن‌ها یعنی اوستون اورونوف اولین گل مسابقه را وارد دروازه هم‌وطن خود یعنی اوتکیر یوسوپوف کرد. اورونوف با انجام یک حرکت انفرادی دیدنی به سمت دروازه فولاد یورش برد و درنهایت با ضربه‌ای دقیق پرسپولیس را پیش انداخت.

اوستون موتور پیشران سرمربی اسپانیایی در حملات است و قطعا در ادامه فصل حضور او می‌تواند کمک شایانی به گاریدو کند. اورونوف بار‌ها فرصت‌طلبی خود را نشان داده و قطعا هواداران پرسپولیس بابت داشتن چنین بازیکن باکیفیتی خوشحال هستند.


منبع: فوتبال ۳۶۰

نظر شما