شناسهٔ خبر: 68443500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای‌الیوم:

افزایش بی‌اعتمادی به ارتش رژیم صهیونیستی/ بالاگرفتن انتقادها به نحوه مدیریت جنگ

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت: با گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، روز به روز اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش و سردمداران رژیم صهیونیستی کمتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، روز به روز عملیات طوفان الاقصی آثار خود را بیشتر نمایان می‌کند و اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش رژیم اسرائیل کم و کمتر می‌شود.

این رسانه نوشت: زمانی ارتش رژیم اسرائیل مورد اعتماد احزاب و بیشتر صهیونیست‌ها بود که جنگ‌های این رژیم کوتاه مدت بود و پیروزی ها سریع حاصل می‌شد، اما پس از جنگ ۱۱ ماهه در نوار غزه، اعتبار ارتش اسرائیل دچار تزلزل شده و در معرض انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفته است.

رای الیوم افزود: نظرسنجی انجام شده مرکز موسوم به «امنیت داخلی و راهبردی صهیونیستی» نشان داد که نیمی از نظامیان ذخیره در ارتش اشغالگر، اعتمادی به ژنرال «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش ندارند. از سویی آنها اعتماد بسیار کمی به نحوه مدیریت جنگ به طور کلی دارند.

در همین حال، «گابی سیبونی» سرهنگ ذخیره ارتش اشغالگر و فرمانده سابق یگان پژوهش اطلاعات نظامی با اشاره به نظرسنجی انجام شده که نشان داد نیمی از نظامیان ذخیره اعتمادی به مقامات ارشد ارتش ندارند، از آن به مثابه زلزله نام برد.

رای الیوم ادامه داد: اعتماد اسرائیلی‌ها به شکل زیادی به ارتش و نیز کابینه رژیم صهیونیستی کم شده و بسیاری خواهان کنار گذاشتن هالیوی هستند.

به گزارش این رسانه، طبق نظرسنجی ها، سطح خوش بینی صهیونیست‌ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. بخش اعظم آنها سرزمین های اشغالی را مکانی برای زندگی فرزندان و نوه های خود نمی‌بینند و این به دلیل امید نداشتن به پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. صهیونیست‌ها همچنان بر ضرورت تداوم حمایت های آمریکا از این رژیم تاکید دارند و بیشتر آنها درباره انزوای آن نگران هستند.

به گزارش ایرنا، پیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی از افزایش انتقادها به هرج و مرج در ارتش این رژیم و ناتوانی در مقابله با عملیات محور مقاومت در منطقه و پنهانکاری واقعیت های میدان نبرد از توده صهیونیست ها خبر داده بودند.

این انتقادات به دنبال ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با حزب الله شدت گرفت و رسانه های این رژیم اعلام کردند که ارتش اسرائیل از ناکامی و شکست هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) عبرت نگرفته ودر شمال (جبهه نبرد با حزب الله) و جنوب (جبهه نبرد با مقاومت فلسطین در نوار غزه) بدون افق سیاسی عمل می کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی تاکید کردند که ساختار تشکیلاتی ارتش با مشکلاتی رو به رو است و اطلاعات به صورت شفاف و کامل در اختیار توده صهیونیست ها قرار نمی گیرد و واقعیت های میدانی به اطلاع آن ها رسانده نمی شود.

این رسانه ها افزودند که ارتش رژیم اسرائیل به صورت غیرقابل باوری با هرج و مرج روبه رو است و این هرج و مرج در نیروهای ذخیره که به میدان جنگ فراخوانده شده اند، آشکارتر است.

نظر شما