شناسهٔ خبر: 68443473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

رکوردشکنی نرخ بهره بین‌بانکی ادامه دارد

تحریریه جهان صنعت نیوز

نرخ بهره بین‌بانکی در هفته نخست شهریور 1403 به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده و برای اولین بار به 23.7 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز – در هفته اول شهریور ۱۴۰۳، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به رکورد جدیدی دست یافت و برای اولین بار در سال جاری به ۲۳.۷ درصد رسید. این روند افزایشی از هفته‌های گذشته ادامه داشته و نرخ بهره بین‌بانکی به طور پیوسته افزایش یافته است.

سرویس اقتصاد کلان : در هفته نخست شهریور ماه ۱۴۰۳، نرخ بهره بین‌بانکی به یکی از بالاترین سطوح خود در سال جاری رسید و برای اولین بار وارد کانال ۲۳.۷ درصدی شد. بر اساس آمارهای منتشر شده، این نرخ در هفته منتهی به ۷ شهریورماه با افزایش یک صدم درصدی نسبت به هفته پیش از آن، به ۲۳.۷ درصد رسید. این در حالی است که در هفته پایانی مردادماه، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش ۸ صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به ۲۳.۶۹ درصد رسیده بود و بالاترین نرخ ثبت‌شده تا آن زمان محسوب می‌شد.

پیش‌تر، در هفته منتهی به ۳ مردادماه نیز نرخ بهره بین‌بانکی به ۲۳.۶۸ درصد رسیده بود که تا آن زمان بالاترین نرخ در سال ۱۴۰۳ بود. این روند صعودی از ابتدای مردادماه آغاز شد و در هفته‌های متوالی شاهد افزایش تدریجی نرخ بهره بین‌بانکی بودیم. به طور مشخص، در هفته منتهی به ۲۴ مرداد ماه، نرخ بهره بین‌بانکی با افزایش ۲ صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به ۲۳.۶۱ درصد رسید و در هفته منتهی به ۱۷ مردادماه نیز با افزایش مشابهی به ۲۳.۵۹ درصد رسیده بود.

نظر شما