شناسهٔ خبر: 68443430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: هدف قرار دادن کاروان کمک‌های بشردوستانه در غزه جنایت جنگی است

تهران - ایرنا - جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی (حماس) اقدام ارتش رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن کاروان کمک های بشردوستانه یک خیریه آمریکایی در غزه را جنایت جنگی دانست و از واشنگتن خواست از سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد که اقدام ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن یک کاروان کمک‌های بشردوستانه وابسته به یکی از موسسات خیریه آمریکایی در غزه یک جنایت جنگی تکراری است.

حماس با اشاره به اینکه ورود این کاروان کمک های بشردوستانه از قبل با طرف صهیونیستی هماهنگ شده بود، افزود: هدف قراردادن این کاروان به شیوه‌ای عامدانه و با هدف بازداشتن موسسات و سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه از ادامه خدمات رسانی به فلسطینیان در نوار غزه و در ادامه عملیات نسل‌کشی و پاکسازی نژادی دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه انجام گرفته است.

این جنبش در افزود: با وجود اینکه این موسسه خیریه آمریکایی تایید کرده که چهار نفر کشته شده در این حمله از کارکنان این شرکت و در حال جا به جایی کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند، اما ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی همچنان بر ادعای دروغین خود مبنی بر اینکه افراد کشته شده جزو نیروهای مسلح بودند، اصرار دارد.

حماس اضافه کرد: این ادعایی کاملا کذب و بی‌اساس است که دشمن اشغالگر همواره برای توجیه جنایات آشکار شده خویش علیه نهادها و موسسات فعال در زمینه امور بشردوستانه به آن متوسل می‌شود.

حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست این جنایت وحشیانه عامدانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و موسسات امدادرسان را محکوم کرده و مجازات‌های لازم را برای بازداشتن این رژیم از ادامه جنایات خود در غزه اعمال کنند.

این جنبش همچنین از دولت آمریکا خواست از سرپوش نهادن بر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به این کاروان امدادرسانی آمریکایی در غزه دست بردارد.

پیشتر سازمان غیردولتی آمریکایی «انیرا» دیروز جمعه از کشته شدن چهار نفر از اعضای خود در حمله روز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان کمک های بشر دوستانه این سازمان در غزه خبر داده بود.

این سازمان آمریکایی تاکید کرده است که برای ورود این افراد به غزه از قبل با رژیم صهیونیستی هماهنگی شده است.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این افراد پس از «حمله‌ای دقیق» به خودرو حامل مهاجمان مسلح کشته شدند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند شهید و زخمی شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

نظر شما