شناسهٔ خبر: 68443298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مزاحم اینستاگرامی بازیگر معروف زن بازداشت شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت(فتا) از بازداشت عامل تهدید و توهین به یکی از بازیگران مطرح زن خبر داد و گفت: متهم با ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، برای اخاذی او را تهدید می‌کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: یکی از بازیگران مطرح کشور به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او کرده و وی را تهدید به افشای اطلاعات و تصاویر شخصی می‌کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت افزود: در ادامه کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی شاکی را تهدید به افشای تصاویر خصوصی می‌کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نام و مشخصات شاکی پیام‌های توهین‌آمیز برای وی ارسال می‌کند.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: با بررسی ردپای مجازی مجرم، اطلاعات کامل هویتی وی به دست آمد و این شیاد اینترنتی شناسایی شد. در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی، متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در روند پرونده مشخص شد این متهم مزاحمت‌های متعددی برای دیگر چهره‌های هنری کشور نیز داشته است، ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با ادله دیجیتال و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود معترف شد و انگیزه خود را اخاذی اعلام کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تاکید کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیرگذار باشد.

سرهنگ معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن ‌را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس WWW.fata.gov.ir با پلیس در میان بگذارند.

نظر شما