شناسهٔ خبر: 68442379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چرا دوباره دونده‌های ایران از اعزام به مسابقات جهانی باز ما... -

اقتصاد ایران: مسابقات قهرمانی جوانان جهان درحال برگزاری است که از ایران ۴ ورزشکار سهمیه حضور در این رقابت‌ها را داشتند اما به دلیل کم کاری مسئولان سابق فدراسیون مجدد دونده‌های ایران از اعزام باز ماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم لیگ دوومیدانی بانوان طی روزهای اول و دوم شهریور به میزبانی آفتاب انقلاب در حالی به پایان رسید که در این مرحله چند رکورد ملی و باشگاهی شکسته شد. در پایان این مرحله از مسابقات، تیم کاراماشین آرنا با کسب ۳۰۸.۵ امتیاز و با پیشتازی از رقبا در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم‌های چادرملو اردکان و دانشگاه آزاد نیز به ترتیب با ۱۹۶.۵ و ۱۹۱ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. سومین و آخرین مرحله این رقابت‌ها در بخش بانوان طی روزهای ۱۵و۱۶ شهریور به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب دنبال خواهد شد.

نازنین فاطمه عیدیان عضو تیم کاراماشین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص کیفیت این دوره از مسابقات اظهار کرد: خوشبختانه لیگ دوومیدانی ایران امسال آن‌هم در بخش بانوان به شکل خیلی خوبی در جریان است و تا به امروز دو مرحله از این رقابت‌ها برگزار شده یکی از دلایلی که باعث شده جذابیت و حتی سطح فنی مسابقات بالا برود بحث ورود تعداد بیشتری از تیم‌هاست برای مثال من قبلاً در ماده ۴۰۰ متر با مانع چندان رقیب زیادی نداشتم ولی این دوره تعداد ورزشکاران افزایش یافته بود که اتفاق خیلی خوبی بود.

وی مورد میزان قراردادهای لیگ برتر دوومیدانی در حوزه بانوان هم گفت: قراردادها در کل در مقایسه با سال‌های گذشته بهتر شده و می‌توانم بگویم این عدد حداقل دو برابر شده است. برخی تیم‌ها قرار داد ثابت دارند و برایشان فرقی ندارد ورزشکارشان چه امتیاز و نتیجه‌ای را به دست بیاورد چون در هر صورت با او یک قرارداد ثابت دارند. تیم کاراماشین ولی با اکثر و یا شاید هم تمام دونده‌هایش به صورت امتیازی قرارداد بسته است که انصافاً هم همه از حضور در این تیم راضی هستند. حمایت خیلی خوبی از دونده‌های خود دارد؛ تعداد مربی‌هایش بالاست؛ مشاور تغدیه و ماساژور و خلاصه هر چه که نیاز داریم در اختیار همه وجود دارد.

چرا دوباره دونده‌های ایران از  اعزام به مسابقات جهانی باز ماندند؟

عیدیان در پاسخ به این پرسش که بالاترین رقم قراردادی که امسال در لیگ دوومیدانی بسته شد؟ حدوداً چه میزان بوده است؟ گفت: دقیق نمی‌دانم چون قوانین هر تیم و شکل قرارداد بستن آنها متفاوت است اما به نظرم بالاترین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

دختر تاریخ ساز ایران در رقابت‌های آسیایی در مورد عدم اعزام فدراسیون به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ لیما توضیح داد: سال گذشته موفق شدم در ماده دوی ۴۰۰ متر با مانع در رده جوانان مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورم البته به غیر از من چند ورزشکار دیگر هم بودند که حق شأن ضایع شد و نتوانستند این تجربه را به کارنامه خود اضافه کنند. واقعاً به عنوان دونده‌ای که از سال دیگر باید در رده بزرگسالان فعالیت کنم از دست دادن این رویدادی که برای کسب ورودی آن زحمت زیادی کشیده بودم ضربه بدی خوردم.

وی در پاسخ به این پرسش که مقصر اصلی این اتفاق چه کسانی بودند؟ توضیح داد: سرپرست فدراسیون که ما متوجه شدیم کلاً به فدراسیون جهانی نامه زدند و انصراف حضور ایران در این مسابقات را اعلام کردند. اتفاق خوبی نبود و نیست همه ما که سهمیه گرفته بودیم آسیب دیدیم و قطعاً ممکن است روی انگیزه ما اثرگذار باشد.

عیدیان با اشاره به پیگیری‌های حدادی هم گفت: احسان حدادی به عنوان رئیس جدید فدراسیون پیگیر ماجرا شد و حتی به فدراسیون جهانی نامه زد اما دیگر کار از کار گذشته بود و چون لیست اولیه ارسال نشده بود عملاً نمی‌شد کاری انجام داد. به غیر از من ملینا اسمائیلی، مانا حسینی و مهدی هفت چشمه نیز صاحب سهمیه بودند که متأسفانه شانس شرکت در این رویداد را از دست دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما