شناسهٔ خبر: 68442345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حماس: صهیونیست‌ها در جنین سرنوشتی جز شکست ندارند

جنبش حماس با تاکید بر لزوم انجام اقدام جدی از سوی جامعه بین‌المللی و امت اسلامی برای توقف توحش صهیونیست‌ها ضد مردم فلسطین، تاکید کرد که سرنوشت رژیم اشغالگر در جنین همانند دیگر مناطق کرانه باختری، چیزی جز شکست نخواهد رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی لشکرکشی گسترده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری طی چند روز گذشته که تاکنون منجر به شهادت نزدیک به 20 فلسطینی شده است، جنبش حماس از همه مردم و رزمندگان قهرمان فلسطینی در استان‌های شمالی کرانه باختری خواست تا اشکال درگیری و مقاومت ضد نظامیان رژیم اشغالگر و "گله‌های شهرک نشینان صهیونیست" را در چهارچوب تکمیل چهره قهرمانانه فلسطینی‌ها در نبرد طوفان الاقصی، تشدید کنند.

حماس شب گذشته در بیانیه‌ای به این منظور اعلام کرد: تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به کرانه باختری مستلزم آن است که مردم فلسطین از همه گروه‌ها، در پشت گزینه مقاومت با یکدیگر متحد شوند. این وضعیت همچنین مستلزم اقدام جدی امت عربی و اسلامی و همچنین جامعه بین‌المللی برای توقف وحشی‌گری و رفتار جنایتکارانه رژیم اشغالگر است که همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی را علناً نقض می‌کند.

این جنبش افزود: ادامه عملیات‌های نظامی رژیم اشغالگر در کرانه باختری که اکنون در جنین متمرکز شده است، در چهارچوب تداوم جنایات جنگی این رژیم قرار دارد که قبلاً در تمامی استان‌های کرانه باختری تا نوار غزه مرتکب شده است. این تجاوزات در راستای توطئه دشمن صهیونیستی برای اشغال همه اراضی کرانه باختری و آوارگی مردم آنجاست.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: در روز عزاداری برای شهدای قهرمان ما در کرانه باختری که مقابل توحش و تجاوزات دشمن قیام کردند، تاکید می‌کنیم که خون پاک این شهدا چراغ راه آزادی و رهایی در آینده است.

حماس تصریح کرد که شکست اشغالگران در تجاوزات خود به طولکرم و طوباس و دیگر مناطق کرانه باختری، قطعاً در جنین هم تکرار خواهد شد. کشتارها، جنایات و تجاوزات اشغالگران در کرانه باختری، استواری مردم ما و قدرت مقاومت ما را که همه جهان شاهد آن بوده است، بیش از پیش افزایش خواهد داد.

دیروز عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در شهرها و مناطق شمال کرانه باختری اشغالی برای سومین روز متوالی همچنان ادامه داشت و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به 19 نفر افزایش یافته است.

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد چهارشنبه 7 شهریور از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروه‌های مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم روز چهارشنبه بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که طبق آمار رسمی، تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به 672 نفر افزایش یافت که 150 نفر از آنها کودک هستند.

انتهای پیام/

نظر شما