شناسهٔ خبر: 68441982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه‌های دشمن جنایات رژیم اشغالگر را سانسور می‌کنند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایران اسلامی با استفاده از آموزه‌های اسلامی در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، گفت: امروز رسانه‌های دشمن جنایات رژیم اشغالگر را سانسور می‌کنند همان گونه که یزیدیان خواستند حادثه کربلا را سانسور کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری شامگاه جمعه در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با داشتن پنج ویژگی کلیدی، الگویی ماندگار برای تمامی دوران‌های بشریت است، اظهار داشت: شخصیتی که عهده‌دار رهبری نهضت است، اهداف رهبر قیام، جبهه مقابله با رهبر قیام، خصوصیّات نهضت و دستاورد قیام پنج عنصر کلیدی و اساسی حادثه عاشورا را تشکیل می‌دهند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شکل‌گیری نهضت حسینی علل و عواملی دست به دست هم داده‌اند، گفت: نخستین عامل درخواست بیعت توسط یزید ابن معاویه از فرزند پیامبر گرامی اسلام (ص) بود که امام از آن امتناع کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر امام درخواست بیعت را می‌پذیرفت سبب دو پیامد منفی می‌شد، افزود: در وهله اول حکومت موروثی رسماً مورد پذیرش قرار می‌گرفت و در وهله دوم بر چهره یزید صحه می‌گذاشت‌‌. زیرا حاکمان قبل از یزید مظاهر اسلامی را رعایت می‌کردند اما یزید به‌صورت آشکار دست به فساد و حرام می‌زد و امام نمی‌خواست با این دو مفسده روبرو شود‌.

وی با تأکید بر اینکه در زمان خلافت معاویه مسئله حکومت و خلافت یک موضوع موروثی نبود، بیان کرد: در انتخاب حاکم دو طرز فکر وجود دارد خلافت فقط شایسته کسی است که باید نصّ پیغمبر اسلام (ص) باشد و یا از طریق مردم انتخاب شود که در رابطه با یزید هیچکدام از این موارد وجود نداشت.

حسینی‌بوشهری دومین عامل را بدعهدی مردم کوفه برشمرد و ادامه داد: امام حسین(ع) دعوت مردم کوفه را اجابت کرد اما مردم بی‌وفایی کردند. امام اگر دعوت را نمی‌پذیرفت باید در دادگاه تاریخ پاسخ می‌داد که چرا به کوفه نرفته است اما نمی‌توان دعوت مردم کوفه را عامل اصلی نهضت عاشورا برشمرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری سومین عامل شکل‌گیری حادثه عاشورا را مواجه شدن با فساد زمانه دانست و گفت: این عامل از نظر تحلیلگران و پژوهشگران اسلامی از 2 عامل اول و دوم مهمتر است زیرا حسین ابن علی علیه‌السلام به‌عنوان فرزند پیامبر برایش سخت و دردناک بود که نظاره‌گر فساد در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه این سه عامل از نظر ارزش در یک درجه قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به مفاسد بی‌خیال باشد، بلکه وظیفه‌اش انکار قلبی و ساکت نبودن است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه امام حسین(ع) در مقابل همه این عوامل عکس‌العمل نشان داده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) نسبت به درخواست بیعت از سوی یزید امتناع کرد و با این اقدام نشان داد در مقابل چنین حکومتی مخالف است و نسبت به شیوع فساد در جامعه نیز معترض بود و قیام کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند حسین ابن علی علیه‌السلام آموزه‌های اسلامی را در برابر جبهه استکبار دنبال می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، خاطر نشان کرد: امروز رسانه‌های دشمن جنایات رژیم اشغالگر را سانسور می‌کنند همان گونه که یزیدیان خواستند حادثه کربلا را سانسور کنند اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) روشنگری و خاندان اموی را رسوا کردند.

انتهای پیام/190/

نظر شما