شناسهٔ خبر: 68441402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

عملیات ترکیبی استشهادی در کرانه باختری/ زخمی شدن چند نظامی صهیونیست/ درگیری‌ مقاومت با نیروهای اسرائیلی در جنین

در عملیات ترکیبی استشهادی در کرانه باختری چند صهیونیست از جمله یک فرمانده ارشد نظامی زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) رادیو ارتش عبری اعلام کرد در عملیات استشهادی شامگاه جمعه در شهرک اشغالی «گوش عتصیون» در شمال الخلیل یک فرمانده ارشد نظامی این منطقه و یک نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دو جوان فلسطینی دو عملیات شهادت طلبانه در دو شهرک اشغالی انجام دادند که در جریان عملیات نخست، یک مبارز فلسطینی در شهرک اشغالی «کارمی تزور» در شمال الخلیل با زیر گرفتن صهیونیست‌ها، دست کم دو شهرک نشین را مجروح کرد. 

 

در عملیات استشهادی دوم در شهرک اشغالی گوش عتصیون در جنوب بیت لحم، مبارز دیگر فلسطینی یک خوردو بمب گذاری شده را منفجر کرد که در پی آن به ادعای منابع عبری دست کم ۴ صهیونیست زخمی شدند.

 

در پی این عملیات ترکیبی استشهادی، کرانه باختری به شدت فضای امنیتی به خود گرفته است.

 

 

جنبش حماس اعلام کرد عملیات صورت گرفته در شمال الخلیل این پیام را دارد که تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دارد مقاومت قدرتمند باقی خواهد ماند. در بیانیه حماس آمده است این عملیات‌ منحصر به فرد از لحاظ مکان وقوع در الخلیل پیام‌های ویژه ای دارند.

 

جنبش مجاهدین فلسطین عملیات ترکیبی در کارمی تزور و گوش عتصیون در الخلیل اشغالی را که منجر به زخمی شدن نیروهای ارتش دشمن از جمله فرمانده لشکر عتصیون شد تبریک گفت و اعلام کرد این عملیات پیام آتشین ملت ما به دشمن فاشیست و واکنش به حملات رژیم اشغالگر به شمال کرانه باختری و جنگ غزه و فرایند یهودی سازی مسجدالاقصی و قدس بود.

 

کمیته های مقاومت فلسطین هم اعلام کرد: عملیات شهادت طلبانه در شهرک گوش عتصیون و کارمی تزور را تبریک می گوییم و تاکید می کنیم این دو عملیات واکنشی طبیعی به جنایات دشمن صهیونیست و ارتش ترسوی آن در کرانه باختری و غزه و پیام قدرتمندانه با خون و آتش با این مضمون بود که مقاومت ملت ما افزایش یافته و هیچ قدرتی نخواهد توانست آن را متوقف کند. 

 

منابع عبری زبان اعلام کردند در درگیری‌ مقاومت فلسطین با نیروهای اسرائیلی در محله الجابریات در شهر جنین در کرانه باختری، یک نظامی اسرائیلی کشته شد و چند نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه المیادین، نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری برای نبرد با نظامیان صهیونیست که به این منطقه یورش بردند وارد عمل شدند. 

 

گردان‌های المجاهدین مستقر در جنین اعلام کرد نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند نظامیان صهیونیست را در خیابان الناصره در جنین هدف قرار دهند. این عملیات با استفاده از بمب‌های قدرتمند صورت گرفت و بعد از آن نظامیان صهیونیست مجبور به ترک این منطقه شدند.
 
گردان‌های شهدا الاقصی نیز اعلام کردند رزمندگان فلسطینی موفق شدند پیاده نظام دشمن را در محله الجابریات در کمین از پیش آماده شده غافلگیر کنند. گروهان‌های قدس نیز از انفجار بمب قدرتمند در محور الجابریات در مسیر نظامیان صهیونیست خبر داد. نیروهای فلسطینی همچنین موفق شدند نظامیان صهیونیست را در محورهای مختلف شهر و اردوگاه جنین گلوله باران کنند.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات‌های شهادت طلبانه شب گذشته در شهرک‌های گوش عتصیون و کرمی تسور در شمال الخلیل را که به زخمی شدن تعدادی نظامی صهیونیست از جمله فرمانده تیپ گوش عتصیون منجر شد تبریک گفت.

 

جهاد اسلامی تاکید کرد گمراه‌سازی رسانه‌ای دشمن از طریق انتشار روایت‌های ساختگی و کوچک شمردن ضربه امنیتی که مبارزان مقاومت در این عملیات به این رژیم وارد کردند، نمی‌تواند تغییری در واقعیت امر ایجاد کند بلکه این تلاش‌ها نشان می‌د‌هد این عملیات محافل سیاسی و امنیتی اسرائیلی را به دردسر شدیدی انداخته و ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کرده است.

 

یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در گفتگو با الجزیره اعلام کرد کمین مجاهدان مقاومت برای نیروهای اشغالگر در محله الدمج پیامی است به دشمن صهیونیستی مبنی بر اینکه حمله به جنین عواقب و پیامدهای سختی به دنبال خواهد داشت.

ا

ین فرمانده قسام عنوان کرد به ملت خود اطمینان می‌دهیم مقاومت با همه تشکیلات آن در کرانه باختری در بهترین مراحل همکاری و هماهنگی قرار دارد. وی تاکید کرد گردان‌های قسام و دیگر گروه‌های مقاومت خود را برای درگیری و رویارویی طولانی مدت با اشغالگران اسرائیلی آماده کردند.

 

این فرمانده گردان‌های قسام خاطر نشان کرد مجاهدان فلسطینی مجدداً در شمال کرانه باختری مستقر شدند و حمله نظامی دشمن را ناکام گذاشتند.

 

گردان های ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: مقاومت در کرانه باختری ریشه دوانده است و می تواند طرح های دشمن صهیونیست را به شکست بکشاند و برای همه سناریوها آماده است.

 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد خودرو بمبگذاری شده سوم، شب گذشته از الخلیل خارج شده و مقصد آن نامشخص است.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/26

نظر شما