شناسهٔ خبر: 68441356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نتایج گرنت پژوهشی جامپ، تا پایان شهریور اعلام می‌شود

مائده شاه‌نظری

جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در طرح گرنت پژوهشی جامپ در نظر دارد که علاوه بر اهدای جوایز نقدی، با صاحبان ایده‌های برتر، قراردادهای همکاری مشترک منعقد ‌کند.

صاحب‌خبر -

پرستو دارویی، مدیر گرنت پژوهشی جامپ، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گرنت پژوهشی جامپ، اولین گرنت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان محسوب می‌شود. عنوان «جامپ»، مخفف عبارت «جایزهٔ ایدهٔ ممتاز پژوهشی» است و هدف اصلی برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای خلق و بالنده کردن ایده‌های پژوهشی خلاقانه، شبکه‌سازی و تبادل دانش، ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعهٔ جریان دانایی است.  

او ادامه داد: محورهای مورد بررسی در این گرنت، ایده‌های تحقیقاتی در زمینه مگاترندهای مطرح دنیا در سه حوزه سلامت و پزشکی، مطالعات شهری و اقتصاد و هنر است.

مدیر ادارهٔ برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه پژوهشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، تصریح کرد: در ابتدا ایده‌های پژوهشی از پژوهشگران و ایده‌پردازان مختلف جمع‌آوری شد و سپس ایده‌های پژوهشی نوآورانه و خلاقانه انتخاب می‌شوند. ما سعی می‌کنیم که با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان که به طور مخفف «ستفا» نامیده می‌شود، از طریق جذب سرمایه‌گذار، این ایده‌های برتر را اجرایی کنیم.

دارویی درخصوص مراحل انجام‌ کار در گرنت پژوهشی جامپ، اظهار کرد: در مرحله اول، ایده‌های برتر مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند و از جوایز نقدی بهرمند می‌شود و در مرحله دوم در صورت توافق، می‌توانند قرارداد همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی منعقد کرده و از این طریق از حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد بهرمند شوند. جهاد دانشگاهی پژوهشگران را در ادامهٔ مسیر پژوهشی حمایت کرده و آنان را در مسیر فعالیت‌های پژوهشی نوآورانه تنها نخواهد گذاشت.  

وی در پاسخ به این پرسش که «چه کسانی می‌توانند این گرنت شرکت کنند؟» بیان کرد: در ابتدا این گرنت، تنها برای دانشجویان و اساتید تعریف شد اما در ادامهٔ کار، به علت استقبال از سوی سایر پژوهشگران و برای اینکه ایده‌های برتر از دست نروند، این گرنت را برای سایر پژوهشگران نیز تعریف کردیم. در حال حاضر تمامی علاقمندان شامل دانشجویان، استادان و پژوهشگران می‌توانند در این گرنت شرکت کنند.

مدیر گرنت پژوهشی جامپ، اضافه کرد: ما به ۱۰ ایده برتر، جوایز نقدی اهدا خواهیم کرد که شامل ۵ گرنت ۳۰۰ میلیون ریالی برای استادان و ۵ گرنت ۱۰۰ میلیون ریالی برای دانشجویان و پژوهشگران است.

دارویی با اشاره به مراحل مختلفی که گرنت پژوهشی جامپ تاکنون پشت سر گذاشته است، گفت: این گرنت در ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ رونمایی شد. علاقمندان برای شرکت در این گرنت، تا پایان خرداد ماه فرصت داشتند، اما به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان، این مهلت تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تمدید شد. ما قصد داریم که به حول و قوهٔ الهی تا پایان شهریور ماه نتایج داوری را اعلام کنیم.

او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این گرنت، لازم بود که فرم‌های مربوطه را که در سایت جامپ بارگذاری شده بود، دریافت و آنان را تکمیل کرده و کد پیگیری دریافت کنند. اکنون شرکت‌کنندگان به وسیلهٔ این کد پیگیری، هر لحظه امکان رصد و پیگیری وضعیت پروپوزال و ایده خود را دارند.

مدیر گرنت پژوهشی جامپ، در مورد برنامه‌ریزی‌هایی که برای آیندهٔ این گرنت انجام گرفته است، اظهار کرد: برنامه ما این است که گرنت را ملی کرده و دبیرخانۀ آن را در واحد اصفهان راه‌اندازی کنیم. امیدواری با حمایت و همکاری از اداره کل، مبلغ جوایز این گرنت را افزایش دهیم و رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی به این منظور نیز انجام شده است.

دارویی با بیان اینکه اکنون در مرحله داوری ایده‌ها و پروپوزال‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده، ۴۷ درصد، در حوزه پزشکی و سلامت، ۴۱ درصد در حوزه مطالعات شهری و ۱۲ درصد در حوزه اقتصاد و هنر بوده است. ۲۸ درصد ایده‌ها در سطح بین‌المللی، ۴۱ درصد در سطح ملی و ۳۱ درصد نیز در مقیاسی پایین‌تر از ملی بودند. ۳۸ درصد به صورت فردی و ۶۲ درصد به‌صورت گروهی در این فراخوان شرکت کردند. استقبال از فراخوان به صورت گروهی بیشتر بوده و ما نیز امتیاز بیشتری برای شرکت‌کنندگان گروهی قائل هستیم.

انتهای پیام

نظر شما