شناسهٔ خبر: 68441320 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در دومین شب از ویژه‌برنامه نامیرا اتفاق افتاد؛

حماسه‌ای بی‌پایان در مسیر جاودانی

خراسان‌رضوی - دومین شب از ویژه‌برنامه «نامیرا» پاسداشت بی‌مثل‌ترین حماسه در میان استقبال پر شور مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دومین شب از ویژه‌برنامه «نامیرا» پاسداشت بی‌مثل‌ترین حماسه، هم‌زمان با دهه پایانی صفر به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی، فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد و کانون بعثت اخلاق در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد.

این رویداد که با استقبال بسیار خوب هنرمندان و دوست‌داران ادبیات آیینی همراه بود، با سخنرانی محسن‌حسام مظاهری در خصوص «دین پازلی، دین موزائیکی» آغاز شد و پس از آن کتاب «آه» با مضمون بازخوانی مقتل امام‌حسین (ع) توسط یاسین حجازی خوانش شد.

این کتاب بازخوانده ترجمهٔ فارسی نَفَسُ‌المَهموم است که شیخ عباس قمی تألیف و میرزا ابوالحسن شعرانی باعنوان کتابی به اسمِ دَمعُالسُّجوم آن را ترجمه کرده است. کتاب شاملِ وقایعِ پس از بیعت مردم با یزید ابن معاویه تا بازگشتن خاندان حضرتِ حسین ابن علی بی‌او به مدینه است.

حماسه‌ای بی‌پایان در مسیر جاودانی

یاسین حجازی اما در بازخوانی خود، خطِ حادثه را پررنگ کرده و به ترتیب و توالی وقوعِ حادثه‌ها دقّت کرده است. او آدم‌هایی را که اسمشان در اوّلِ حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیز دیگر، یکی کرده و نقل‌های پراکنده در جای‌جای کتاب را بی‌آن‌که از جزئیاتِ هیچ‌کدامشان بزند تجمیع کرده است.

نقاشی‌خط با موضوع اسامی و القاب امام رضا (ع) توسط علی‌رضا بهدانی و نی‌نوازی قطعه‌ای گوش‌نواز از آقای حسن کیانی‌نژاد بخشی دیگر از رویداد «نامیرا» بود.


نمایشگاه عکس «غریب قریب» که شامل عکس‌های قدیمی حرم امام رضا (ع) بود نیر بخشی دیگر از این ویژه‌برنامه بود همچنین در انتهای ای رویداد آیینی، موکب دانشجویان از مهمانان پذیرایی کرد.

حماسه‌ای بی‌پایان در مسیر جاودانی


به گزارش ایبنا؛ ویژه‌برنامه «نامیرا» پاسداشت بی‌مثل‌ترین حماسه امشب نیز با سخنرانی میلاد دخانچی، آخرین‌شب خود را پیش رو دارد و در سه‌راه ادبیات، مجتمع جهاددانشگاهی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما