شناسهٔ خبر: 68441036 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ورود طوفان حاره‌ای به دریای عمان

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود طوفان حاره‌ای به شرق دریای عمان خبر داد که در پی آن باد شدید، رگبار و رعدوبرق، مواج شدن دریای عمان و نوار ساحلی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز، شنبه ۱۰ شهریورماه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه در ادامه توضیح داد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشورمان، برخی مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد می‌تواند سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی افزود: برای امروز نیمه غربی دریای خزر و برای امروزوفردا جنوب خلیج‌فارس و در ۳ روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. علاوه بر این طوفان حاره‌ای که در حال حاضر در شمال دریای عرب قرار دارد، امروزوفردا شرق دریای عمان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد که در پی آن باد شدید، رگبار و رعدوبرق، مواج شدن دریای عمان و نوار ساحلی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای تهران نیز بیشینه دمای امروز ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است و این دما برای فردا یک درجه افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما