شناسهٔ خبر: 68440411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سیصدوسی‌ام؛

بیش از ۴۰ شهید و زخمی در موج حملات زمینی و هوایی علیه غزه

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات زمینی و هوایی علیه مناطق مسکونی نوار غزه و تداوم عملیات نیروهای مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حملات سنگین و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی، عملیات نیروهای مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری ادامه دارد.

بیش از ۴۰ شهید و زخمی در بمباران مناطق مسکونی نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات نیمه شب و بامداد امروز مناطق مسکونی در نوار غزه به ویژه عبسان بزرگ واقع در شرق شهر خان یونس در جنوب این باریکه را بمباران کردند.

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه جورت اللوت واقع در جنوب خان یونس طی ساعات گذشته دست کم ۲۰ زخمی و سه شهید برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه المیادین از حملات شدید رژیم صهیونیستی علیه محله الزیتون طی ساعات گذشته خبر داد. بالگردها، پهپادها و دیگر جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله الزیتون را زیر آتش گرفتند. همزمان توپخانه این رژیم نیز این محله را هدف قرار داد.

بیش از ۴۰ شهید و زخمی در موج حملات زمینی و هوایی علیه غزه

بمباران مناطق مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۹ شهید و بیش از ۱۰ زخمی برجای گذاشت.

همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز مناطق شمالی و غربی شهر رفح در جنوب نوار غزه را به آتش کشید.

حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به کرانه باختری

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست به مناطق وادی الهریه در الخلیل و جماعین در جنوب نابلس یورش بردند.

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست، خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الجابریات در نزدیکی اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری منفجر کردند.

منطقه کفردان واقع در غرب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست بود.

علاوه بر نظامیان متجاوز، شهرک نشینان مسلح صهیونیست نیز طی ساعات گذشته در نزدیکی منطقه تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم تجمع کردند. آنها مسیرهای ارتباطی این منطقه با الخلیل را بستند. نظامیان صهیونیست نیز به سمت خودروهای فلسطینی‌ها گازهای اشک آور شلیک کردند.

کمین نیروهای مقاومت در مسیر صهیونیست‌ها / اشغالگران گلوله باران شدند

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری برای نبرد با نظامیان صهیونیست که به این منطقه حمله ور شده وارد عمل شدند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های المجاهدین مستقر در جنین اعلام کردند که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند نظامیان صهیونیست را در خیابان الناصره واقع در جنین هدف قرار دهند.

این عملیات با استفاده از بمب‌های قدرتمند صورت گرفت و بعد از آن نظامیان صهیونیست مجبور به ترک این منطقه شدند.

گردان‌های شهدا الاقصی نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند پیاده نظام دشمن را در محله الجابریات در کمین از پیش آماده شده خود غافلگیر کنند.

گروه هان های قدس نیز از انفجار یک بمب قدرتمند در محور الجابریات در مسیر نظامیان صهیونیست خبر داد. در جریان این عملیات چند نظامی صهیونیست زخمی شدند.

نیروهای فلسطینی همچنین موفق شدند نظامیان صهیونیست را در محورهای مختلف شهر و اردوگاه جنین گلوله باران کنند.

بیش از ۴۰ شهید و زخمی در موج حملات زمینی و هوایی علیه غزه

رزمندگان در کرانه باختری صهیونیست‌ها را غافلگیر خواهند کرد

این در حالی است که جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به ۲ عملیات قهرمانانه در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه المیادین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ عملیات صورت گرفته در شمال الخلیل ساعات پس از نیمه شب، یک پیام واضح با خود دارد مبنی بر اینکه تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دارد مقاومت همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات‌های منحصر به فرد از لحاظ مکان وقوع آنها در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری پیام‌های ویژه ای دارند.

حماس تاکید کرد: عملیات‌های مذکور در شرایط حساس کنونی که شاهد شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی علیه استان‌های شمالی کرانه باختری و نسل کشی در نوار غزه هستیم انجام گرفتند.

این جنبش اضافه کرد: پیام این عملیات‌ها این است که نمی‌توان هیچ بخشی از خاک وطن را از بخش‌های دیگر جدا کرد و نیروهای مقاومت در کرانه باختری، در هر زمان و مکان اشغالگران را غافلگیر می‌کنند. این حرکت قهرمانانه سیلی محکم دیگری بر صورت سیستم امنیتی اشغالگران آن هم در شرایط آماده باش آنها به شمار می‌رود.

حماس از نیروهای مقاومت و ملت فلسطین خواست بیش از گذشته در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به پا خیزند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در عملیات استشهادی شامگاه جمعه در شهرک اشغالی «گوش عتصیون» در شمال الخلیل یک فرمانده ارشد نظامی این منطقه و یک سرباز صهیونیست دیگر زخمی شدند.

طبق این گزارش، «گال ریچ» فرمانده تیپ گوش عتصیون با درجه سرهنگی و یک سرباز صهیونیست در جریان عملیات استشهادی دو جوان فلسطینی در این شهرک اشغالی واقع در کرانه باختری مجروح شده‌اند.

گفتنی است که در جریان عملیات استشهادی در دو شهرک اشغالی، یک مبارز فلسطینی در «کارمی تزور» در شمال الخلیل با زیر گرفتن صهیونیست‌ها دست کم دو شهرک نشین را مجروح کرد و در عملیات استشهادی دوم در شهرک اشغالی گوش عتصیون در جنوب بیت لحم، مبارز دیگر فلسطینی یک خودرو بمب گذاری شده را منفجر کرد که در پی آن دست کم ۴ صهیونیست زخمی شدند.

نظر شما