شناسهٔ خبر: 68439999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جدیدی: هیچ‌گاه با کشتی قهر نمی‌کنم/ کارهای فرهنگی فدراسیون نمره خوبی خواهد گرفت

تهران- ایرنا- دارنده نشان نقره المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا گفت: خودم را از کشتی می‌دانم و هیچگاه با این رشته قهر نبودم که بخواهم آشتی کنم.

صاحب‌خبر -

عباس جدیدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تمجید از برگزاری مراسم روز ملی کشتی ایران گفت: باید ابتدا این روز را خدمت تمام خانواده کشتی تبریک عرض کنم. یک اتفاق مهم نیز در این روز رخ داد که آن هم چاپ و تدوین کتاب استاد منصور برزگر مولانای کشتی ایران است. امیدوارم چاپ زندگینامه بزرگان کشتی که تاریخ زنده این رشته هستند ادامه پیدا کند.

دارنده نشان نقره المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا گذری هم به نتایج کشتی گیران اعزامی به سی‌سومین دوره بازی‌های المپیک زد و عنوان کرد: نتایج بسیار خوبی بود و بابت این نتایج باید به این عزیزان تبریک عرض کنم. این قهرمانان با توجه به سن و سالی که دارند می‌توانند در المپیک‌های بعدی نیز حضور داشته و به افتخارآفرینی خود ادامه دهند. امیدوارم بیش از این به کشتی گیران رسیدگی شود زیرا آنان همیشه در بازی های المپیک توانستند به کاروان ایران کمک ویژه‌ای بکنند.

جدیدی: هیچ‌گاه با کشتی قهر نمی‌کنم/ کارهای فرهنگی فدراسیون نمره خوبی خواهد گرفت

دارنده نشان طلای کشتی آزاد جهان گفت: یک کار فرهنگی بسیبار خوب از سوی فدراسیون در چند سال گذشته شروع شده و آن هم تدوین و چاپ زندگینامه شهدای ورزشکار کشتی و قهرمانان این رشته ورزشی است. این کار می‌تواند تاریخ مصور و مدون کشتی ایران باشد و بسیار ارزشمند است. این اقدام گامی بزرگ در جهت اقدامات فرهنگی است و می توانست چند سال زودتر شروع شود.

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص اهمیت چاپ زندگینامه بزرگان گفت: امیدوارم این روند استمرار داشته باشد. مکتوب کردن زندگینامه شهدا و قهرمان ما می‌تواند برای نسل آینده بسیار کارساز باشد. من به این کار فدراسیون نمره بسیار خوبی می‌دهم.

جدیدی: هیچ‌گاه با کشتی قهر نمی‌کنم/ کارهای فرهنگی فدراسیون نمره خوبی خواهد گرفت

جدیدی در پاسخ به این سوال که حضور وی در جشن روز ملی کشتی به معنای پایان قهر با کشتی است گفت: من هیچ وقت با کشتی قهر نبودم که آشتی کنم. من خودم را از کشتی دور نمی کنم چون کشتی هویت امثال من است. هر طرف که باشم به کشتی خدمت خواهم کرد. مهم نیست کجا ایستاده باشم مهم این است که با کشتی هیچ مشکلی ندارم.

وی این را هم افزود: کشتی با تختی و حبیبی و بدون این قهرمانان هم به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. من نیز چه در کشتی باشم و چه نباشم کشتی ایران همیشه خواهد درخشید. لذا خود را از کشتی منفک نمی‌بینم و هیچ قهری نیز هم در میان نیست.

نظر شما