شناسهٔ خبر: 68439765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شناسایی ۹۰ صنف متخلف کالاهای اساسی در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از شناسایی ۹۰ صنف متخلف در حوزه کالاهای اساسی و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمشید خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واحدهای صنفی متخلف شامل ۵۶ واحد نانوایی، ۱۹ واحد صنوف خواروبار و پروتئینی و ۱۵ واحد قصابی و مرغ فروشی بودند.

وی در خصوص تخلفات واحدهای نانوایی تصریح کرد: گرانفروشی، رعایت نکردن ساعت کار منظم، تداخل صنفی، کم فروشی و رعایت نکردن مسایل بهداشتی از عمده تخلفات واحدهای نانوایی بود که سهمیه آرد تعدادی از آن‌ها تا اطلاع ثانوی قطع شد.

خدایاری با بیان اینکه یک واحد نانوایی نان دولتی را با قیمت آزاد می‌فروخت، تشریح کرد: بازرسان در بازدید از یک واحد صنفی توانستند دستگاه کارتخوانی را کشف کنند که نانوا از طریق آن نان‌های پخته شده را با آرد دولتی و به قیمت آزاد به فروش می رساند.

این مسوول به کشف حدود ۱۰ کیسه آرد خارج از شبکه در محدوده روستای خیرآباد خبر داد و گفت: خودرویی که آرد یارانه‌ای درجه یک و ۲ را از نانوایی خارج کرده و قصد فروش آزاد را داشت، در روستای خیرآباد و حوالی چوبیندر توقیف و راننده برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بسیج اصناف در چهار گروه ۲ نفره روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر به بازار کالاهای اساسی اعزام شده و بر عملکرد متصدیان نظارت دارند.

خدایاری یادآور شد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان صنفی، در صورت مشاهده هرگونه موارد موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

نظر شما