شناسهٔ خبر: 68439657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

جشنواره بازی های بومی محلی با حضور توانخواهان تحت پوشش بهزیستی اشنویه برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اشنویه؛
سید ابراهیم ایراندوست رئیس بهزیستی اشنویه گفت : ورزش و بازی، بخش مهمی از برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه(CBR) است که در مناطق روستایی کشور اجرا می شود.
وی افزود ؛ هر ساله تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در رویدادها و مسابقات ورزشی شرکت می کنند.
ایراندوست تصریح کرد ؛ امسال برای دومین بار با همکاری اداره ورزش و جوانان و همچنین هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی این مسابقات در رشته ورزشی بومی و محلی شامل مچ اندازی ، دو، هفت سنگ در قالب یک رویداد شهرستانی در بخش های بانوان و مردان برگزار شد .
رئیس بهزیستی اشنوین خاطرنشان کرد ؛ بهبود سلامتی، مشارکت اجتماعی، کمک به توانمندسازی افراد، و ارتقاء توسعه فراگیر جامعه از مزایای ورزش، بازی و شرکت در فعالیت های اوقات فراغت برای افراد دارای معلولیت است و هدف اصلی شرکت فعال افراد دارای معلولیت ساکن روستا در مسابقات ورزشی و بازی های بومی در سطح روستا، شهرستان، استان و کشوری ، ایجاد فرصت های برابر ارتقای سطح سلامت، توانمندی های جسمانی، روانی و اجتماعی است.
ایشان اظهار کرد ؛ نقش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه نقش برنامه CBR ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت های اوقات فراغت و ورزشی و همچنین جلب حمایت نهاد های دولتی و غیر دولتی فعال به منظور تقویت ظرفیت های افراد دارای معلولیت به طور مناسب و افزایش دسترسی آنان به فعالیت‌های ورزشی و بازی است.
گفتنی است ؛ در این دوره از مسابقات تعداد ۲۵ نفر از بانوان و آقایان توانخواه تحت پوشش بهزیستی اشنویه شرکت کردند.

برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

برگزاری بازی های بومی محلی در بهزیستی اشنویه

نظر شما