شناسهٔ خبر: 68439539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری استان:

شناسایی نیازهای فناورانه دستگاه‌های لرستان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های پارک است

آزیتا یوسفیان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه نیاز است در راستای حل نیازهای دستگاه‌ها از تمام ظرفیت های فناورانه بهره گرفت، گفت: یکی از اهداف طرح تانا، شبکه‌سازی و بهم‌رسانی نقش‌آفرینان مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان است.

صاحب‌خبر -

امین طاهری گراوند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح توسعه اقتصاد نوآوری استان‌ها(تانا)، اظهار کرد: در این طرح دستگاه‌های اجرایی استان نیازهای خود را به پارک علم و فناوری اعلام می‌کنند و پارک علم و فناوی نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان را شناسایی می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی، نیازها از طریق فراخوان به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و ... ارسال می‌شود و سپس با دریافت ایده‌ها و بعد از غربالگری و ارزیابی، آنها را مورد حمایت قرار می‌دهند و بعد از آن تفاهم‌نامه امضا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: مهمترین هدف تانا،  شبکه‌سازی و بهم‌رسانی نقش‌آفرینان مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری در هر استان با محوریت پارک‌های علم و فناوری به منظور حل مسائل و رفع نیازهای فناورانه بخش دولتی و خصوصی از طریق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مختلف تا حصول نتیجه و حل مسئله است.

طاهری گراوند در خصوص ایجاد زیرساخت در پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: یک ساختمان واحد فناور به نام رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، نامگذاری شده است البته این طرح جزو مصوبات سفر هیات دولت سیزدهم به لرستان بوده است.

وی افزود: نیاز است در راستای حل نیازهای دستگاه‌ها از تمام ظرفیت های فناورانه بهره گرفت.

انتهای پیام

نظر شما