شناسهٔ خبر: 68439515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار خبر داد:

پر کردن ۱۰ چاه غیرمجاز در شهرستان دلفان

ابراهیم شریفی

فرماندار دلفان از پر کردن ۱۰ چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اصغر قهرمانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در چهار ماهه سال جاری ۱۰ مورد چاه غیرمجاز در شهرستان پر شده است.

وی ادامه داد: این کار بر اساس مصوبات شورای حفاظت منابع آب شهرستان دلفان و حسب دستور مقام قضایی پر و مسلوب المنفعه شده‌اند.

قهرمانی اضافه کرد: بیش از ۴۰ مورد قطع برق چاه‌های صنعتی که اقدام به کشت محصولات آب دوست کردند یا انتقال آب به اراضی غیر و اضافه برداشت داشتند در این مدت انجام شده است.

فرماندار دلفان تصریح کرد: با صاحبان ۱۵ چاه‌ صنعتی که خلاف پروانه خود اقدام به برداشت کردند برخورد و قطع برق شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان برگزار شده است، اظهار کرد: در این مدت نیز بیش از ۳۰ مورد تخصیص آب برای واحدهای صنعتی اخذ شده است. یک سری واحد احداث شده در دلفان داشتیم ولی هیچگونه تخصیص آبی نداشتند که برای آنها نیز تخصیص صورت گرفت.

این مسئول در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: با توجه به ممنوعیت کشت سیب زمینی در شهرستان شش محموله شامل بذر و کود مرغی در این مدت توقیف شدند.

قهرمانی افزود: شاهد انجام گشت‌های روزانه در دشت‌های شهرستان هستیم، سه مورد آزادسازی حریم و بستر رودخانه در این چهار ماه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: یک زمینی به مساحت ۷۰ هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود که حسب دستور مقام قضایی و مصوبه شورای حفاظت با تجهیزات برگردان شد.

فرماندار با بیان اینکه این زمین توسط کشاورز غیر بومی کشت شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هم مرز با استان همدان هستیم کشاورزان این استان اقدام به کشت سیب زمینی در نورآباد می‌کردند.

وی گفت: بنا بر گزارش سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان در سال‌های گذشته به بیش از ۶۰۰۰ هکتار نیز رسیده بود ولی با اقدامات صورت گرفته این سطح الان به کمتر از ۵۰۰ هکتار رسیده است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در شورای حفاظت منابع آب شهرستان این سطح کمتر و کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما