شناسهٔ خبر: 68439490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام‌جمعه موقت اردبیل:

اصل دینداری در متن زندگی جاری است

آیت‌الله «عابدیان» با تاکید بر اینکه اصل دینداری در متن زندگی جاری است، اظهار داشت: اصل دینداری در نحوه برخورد با خانواده، ارباب رجوع، مشتری و… است تا بتوانیم در جامعه، خانواده و هر کجا که هستیم و به طور کلی در طول دوران حیات، درست و آن گونه خداوند دستور داده عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل آیت‌الله «سید حسن عابدیان» امام‌جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه که در محل مصلی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار گردید ضمن گرامی داشت هفته دولت خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری قدردانیم که به هیأت دولت رهنمودهای زیبایی را ارائه نمودند که بتوانند مسیری را که پیشرو دارند با آن نقشه راه طی کنند.

اصل دینداری در متن زندگی جاری است

وی افزود: امیدواریم که هیأت دولت این رهنمودها را نصب‌العین قرار داده و به آن‌ها عمل کند و اینکه رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا از مقام معظم رهبری مشورت گرفت جای تبریک به وی داشته و نویدبخش برای آینده است و مطالبه ما از رئیس‌جمهوراین است که این رویکرد را در تصمیم‌گیری‌های حساس در آینده نیز لحاظ کند و از نظرات رهبر انقلاب استفاده کند.

امام‌جمعه موقت در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اولین دیدار هیأت دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری متذکر سیزده نکته اساسی خطاب به دولت شدند.

وی افزود : وظیفه همه ماست که در مسیر شناخت شایسته از رسول خدا (ص) بخشی از زندگی روزمره خود را به مطالعه حیات و سیره پیامبر (ص) و معصومین (ع) ولو در حد چند صفحه به صورت روزانه اختصاص دهیم.

آیت الله عابدیان تصریح کرد: ما باید سیره پیامبر (ص) را در امور غیر عبادی هم پیگیری کنیم در همه امور زندگی دستورات زیبایی از معصومین (ع) وجود دارد اگر این‌ها را به دست نیاوریم در امور فردی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… به مشکل برمی‌خوریم.

وی اظهار داشت: اصل دینداری در متن زندگی جاری است در نحوه برخورد با خانواده، ارباب رجوع، مشتری و… است عبادت‌ها برای اخذ انرژی است تا بتوانیم در جامعه، خانواده و هر کجا که هستیم و به طور کلی در طول دوران حیات، درست و آن گونه خداوند دستور داده عمل کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت آقا استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور را در زمینه‌های طبیعی، جغرافیایی، سیاسی، مذهبی و نیروی انسانی مورد تأکید قرار دادند تقاضای ما از دولت این است که در استفاده از این ظرفیت‌ها به مرکز و پایتخت اکتفا نشود و از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده شود همچنین در استفاده از نیروی انسانی چرخه خاصی مورداستفاده قرار نگیرد و ظرفیت‌های جدید هم شناسایی شود.

عابدیان اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر اولویت‌بندی نیازها از نکات مهم و قابل‌توجه در اداره امور کشور است که امیدواریم مورد عنایت دولت محترم قرار گیرد نه پرداخت به امور زیر ساختی آنها را از توجه به سفره مردم و گرانی و تورم باز دارد و نه توجه به امور روزمره مانع پرداخت به امور زیر ساختی شود.

وی افزود: نکته دیگر که رهبری معظم تأکید فرمودند در خصوص فضای مجازی بود؛ اصلاح فضای مجازی آن طور که رهبری هم تأکید فرمودند بایستی با حکمرانی قانونمند باشد و مسئولین توجه داشته باشند که خلأهای قانونی در فضای مجازی زیاد است هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضائیه باید به‌صورت ویژه به آن پرداخت کنند و قانون متناسب با آن را وضع کنند و الا کشور دچار آسیب‌های جدی در این زمینه خواهد شد.

امام‌جمعه موقت اردبیل با اشاره به حمله اسرائیل به کرانه باختری تصریح کرد: این جنایت وحشتناک و تأسف‌بار است جنایتی که در آن کودکان و زنان و مردم عادی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند عزیزان توجه دارند که فلسطین دو بخش دارد یکی غزه که آن را ویران کرده‌اند و دیگری کرانه باختری؛ یک عده می‌گفتند؛ چون اهالی غزه با اسرائیل درگیر شده‌اند برای همین جهت اسرائیل آنها را مورد تهاجم قرار داده است باید به آنها گفت که کرانه باختری که در برابر اسرائیل تسلیم بود چرا مورد حمله قرار گرفت بنابراین، ایده برخی‌ها که می‌گویند اگر ساکت و مطیع باشید استکبار کاری با شما نخواهد داشت باطل است.

عابدیان با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در سطح کشور و استان خاطرنشان کرد: قطعی برق آسیب‌های فراوانی برای مردم، مشاغل مختلف مخصوصاً واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است خساراتی که بعضاً قابل‌جبران نیست از مسئولین می‌خواهیم که برای رفع این معضل عاجلاً تدبیری بیندیشند و هم چنین جلوی سو استفاده بعضی از کارخانه‌ها از بهانه قطعی برق را بگیرند. اخیراً به بهانه قطعی برق عرضه سیمان به بازار کاهش‌یافته و موجب خساراتی از جمله خسارت به طرح ملی مسکن شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به‌ضرورت وجود سرعت‌گیر در مسیرهای تردد از مسئولین ذی‌ربط خواستند که نسبت به علامت‌گذاری و نصب تابلوهای هشدار برای سرعت‌گیرها، به‌صورت واضح اقدام نمایند تا از خسارات وارده به افراد و خودروها پیشگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما