شناسهٔ خبر: 68438688 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ائمه جمعه اهل سنت گلستان:

پیامبر اعظم (ص) افتخار همیشگی امت اسلامی است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه پیامبر اعظم (ص) افتخاری بزرگ و همیشگی برای امت اسلامی است بر پیروی از دستورات و سیره نورانی آن حضرت تأکید کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون گفت: اسلام چون دین کاملی است و افتخار مسلمانان هست لازم است برای پیشرفت و ترقی این دین نورانی بکوشیم.
 
آخوند «مددآقا هوشمند» در سخنرانی قبل از خطبه های امروز نماز جمعه مصلای شهر اینچه برون با عرض تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) بر عموم مسلمین، اظهار کرد: زمانی رسول اکرم (ص) به پیامبری برگزیده شدند که اکثر مردم آن روز شبه جزیره عربستان در جهالت بودند و هدایت این مردم به اسلام برای رسول اکرم (ص) بسیار پرمشقت بود و سختی‌های فراوانی خود پیامبر (ص) و اهل بیت و یارانش در این راه متحمل شدند.
 
به گفته وی؛ آیه 3 سوره مبارکه «مائده» «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...» نشان از کسالت و پایان زندگی ختمی مرتبت (ص) در این دنیای فانی بود.
 
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام بر مسلمانان جهان، تصریح کرد: هر کس خود را به اهل بیت و امامان متصل کند از این طریق هدایت شده در دنیا و آخرت سعادتمند و از اهل بهشت خواهد بود.
 
انسان ها برای رسیدن به تعالی نیازمند حمایت همدیگر هستند
امام جمعه اهل سنت نگین شهر، گفت: سفارش دین اسلام و قرآن کریم این است که انسان ها باید در کار های خیر به یکدیگر کمک کنند و انسان ها برای رسیدن به تعالی و پیشرفت در جامعه بایستی پشتیبان و هدايتگر یکدیگر باشند.
 
آخوند «ابوبکر خوجملی» در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مصلای نگین شهر، اظهار کرد: انسان ها موجودی اجتماعی هستند و در اجتماع به یکدیگر نیاز دارند.
 
به گفته وی؛ زندگی همیشه آن گونه که باب میل است پیش نمی‌رود و مسلما پستی و بلندی هایی در زندگی بوجود خواهد آمد پس باید انسان ها به یاری و همکاری یکدیگر نیاز دارند.
 
امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به آیه شریفه (تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ و التَّقوی) اظهار کرد: همکاری و تعاون فقط در کارهای نیک و شایسته صحیح است و در انجام کارهای گناه و خلاف شرع جایز نیست و باید پرهیز شود.
 
 وی افزود: مردم را از انجام آن باز دارد چرا که این کار تباهی فرد و جامعه را به همراه دارد و موجب انحراف و فساد در جامعه خواهد شد.
 
آخوند خوجملی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات جامعه و مردم بسیار حائز اهمیت است و خوشنودی خداوند و بندگان را به همراه دارد و در فردای قیامت خداوند او را از آفت ها و مشقت‌های روز محشر در امان نگاه خواهد داشت.
 
پیامبر اسلام دلسوزترین انسان برای بشریت بود
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: پیامبر اسلام دلسوزترین انسان برای عموم بشریت بود.
 
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به رسالت سنگینی که بر دوش آن حضرت بود، اظهار کرد: خداوند متعال خاتم الانبیا را فرستاد تا با تکمیل دین مبین اسلام و ایمان مردم آنها را به سعادت ابدی رهنمون سازد.
 
به گفته وی؛ آن حضرت که آخرین انبیا الهی است و دیگر بعد از او پیامبری مبعوث نخواهد شد دستورات پروردگار را به نحو احسن دریافت و به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی به امت ابلاغ کرد.
 
پیامبر اسلام (ص) الگوی کامل انس و جن است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: پیامبر اسلام (ص) الگوی کاملی برای انسان ها و جن ها است.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به بیماری آن حضرت در ماه صفر، اظهار کرد: خداوند متعال او را رحمت للعالمین خطاب می کند که فقط برای انسان ها رحمت نبوده؛ بلکه برای همه موجودات و جمادات عالم برکت بوده است.
 
به گفته وی؛ ضروری است انسان هایی که باایمان و باتقوا هستند و مرتب در نمازهای جمعه و جماعت شرکت می کنند پیامبر گرامی (ص) را الگوی کامل خود معرفی کنند تا ارزش و محبوبیت او در بین انسان ها بیشتر شود.
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با بیان اینکه خداوند پیامبر آخرالزمان (ص) را در قرآن کریم به عنوان اسوه و الگوی امت معرفی کرده است، تصریح کرد: او مهربان ترین و دلسوزترین انسان بوده است حتی کفار را با نرم خویی و صبوری تمام به دین دعوت می کرد.
 
وی ادامه داد: آن حضرت هرگز بدخو و بد دهان نبودند و برای ناراحتی افراد مبعوث نشده بودند؛ بلکه همگان حتی کفار و مشرکان به مهربانی و صداقت ایشان اقرار داشتند.
 
به گفته وی؛ پیامبر اسلام (ص) برای هدایت مردمان شهر طائف رفت؛ ولی ساکنان آن شهر دعوت او را قبول نکرده و با سنگباران کردن از شهر بیرون کردند اگر پیامبر قبول می کرد خداوند عذابی را برای شهر طائف می فرستاد ولی پیامبر  به خاطر اینکه فرزندان این مردم ممکن است در آینده ایمان آورند قبول نکرد عذاب خداوند بر سر این مردم نازل شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما