شناسهٔ خبر: 68409121 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

اولین عطر لوکس «دولچه گابانا» برای سگ‌ها

خانه مد دولچه گابانا (Dolce&Gabbana) اولین عطر مخصوص سگ‌ها را روانه بازار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خانه مد دولچه گابانا (Dolce&Gabbana) اولین عطر مخصوص سگ‌ها را روانه بازار کرد که واکنش‌های مختلفی به‌دنبال داشت.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ العربیه نوشت: این عطر که به نام «ففه» (Fefé) معرفی شده است، با الهام از سگ کوچک یکی از طراحان برند ساخته شده و شامل رایحه‌های مشک، چوب صندل و گل‌های یلانگ یلانگ است.

بطری این عطر با جزئیات لوکسی مانند پنجه طلای 24 عیار و گردنبندی با لوگوی D&G تزئین شده و قیمت آن حدود 100 دلار است.

اما این محصول دولچه گابانا با انتقاداتی از سوی فعالان حقوق حیوانات، به‌ویژه سازمان «پتا» (PETA)، روبرو شده است. این سازمان معتقد است که استفاده از عطرهایی با رایحه‌های طراحی شده برای انسان‌ها، می‌تواند به حس بویایی حساس و قوی سگ‌ها آسیب برساند و حتی منجر به استرس و مشکلات سلامتی برای این حیوانات شود. این نگرانی‌ها به‌خصوص به دلیل داشتن میلیون‌ها گیرنده بو در بینی سگ‌ها که هزاران برابر قوی‌تر از انسان‌ها عمل می‌کند، مطرح شده است.

در پاسخ به این انتقادات، برند دولچه گابانا اعلام کرد که این عطر از مواد ایمن برای سگ‌ها ساخته شده و فاقد الکل و مواد شیمیایی است. همچنین این برند تأکید کرده که عطر ففه پس از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه و تاییدیه از دامپزشکان، به بازار عرضه شده است. روش استفاده پیشنهادی برند نیز شامل اسپری کردن عطر بر روی دست و سپس مالیدن آن به موهای سگ یا استفاده از برس برای پخش عطر بر روی بدن سگ است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما