شناسهٔ خبر: 68397966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیراز میزبان سوگواره بین‌المللی آیین‌های محرمی شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: شیراز میزبان سوگواره بین المللی "میراث مراثی " شده و آیین‌های محرمی هشت استان کشور و چهار کشور خارجی هفته آینده در مرکز فارس به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی، چهارشنبه در جلسه هماهنگی سوگواره بین المللی میراث مراثی افزود: این رویداد بین‌المللی از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محوطه جلو ارگ کریم خان شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سوگواره بین المللی نمایشی از آیین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس فارس، ایران و کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است.

ثابت اقلیدی عنوان کرد:بر اساس برنامه ریزی ها این سوگواره طی چهار شب و در هر شب ۶ اجرا برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۲۴ گروه ملی آیینی از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به‌اجرا برنامه می پردازند.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها به معرفی میراث فرهنگی کمک می‌کند بلکه بازاری برای توسعه گردشگری و صنایع دستی نیز خواهد بود.

ثابت اقلیدی بیان کرد: با این رویداد، فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به یکی از مقاصد گردشگر پذیر رویدادهای آیینی و مذهبی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد: در ایام برپایی سوگواره، بازارچه صنایع دستی و هنرهای مرتبط با آیین های عاشورایی و مذهبی نیز در شیراز برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این سوگواره، نمایشگاه عکس عاشورایی نیز در مسجد وکیل شیراز با ۲۶ اثر گشایش می‌یابد.

شیراز میزبان سوگواره بین‌المللی آیین‌های محرمی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: سوگواره بین المللی " میراث مراثی " یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز است که نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۳ قرار است در شیراز برگزار شود.

نظر شما