شناسهٔ خبر: 68396291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

نخستین رویداد کارگاه دست بافت‌ها در ارگ کریمخان شیراز برگزار می‌شود

بهپور کریمیان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری نخستین رویداد کارگاه صنایع‌دستی دست‌بافت‌ها در ارگ کریمخانی شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی امروز ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه کارگاه دست بافت‌ها یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی است، یادآور شد: این جشنواره بین المللی  نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارگاه‌ها و پیش رویدادهای تخصصی در حوزه میراث ‌فرهنگی (ملموس و ناملموس) و صنایع‌دستی در سطح استان برگزار می شود که تاکنون برگزاری این رویدادها با استقبال بی نظیر مردمی و مخاطبان خاص (هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای سنتی و اصیل) برنامه ها همراه شده است.

او تصریح کرد: یکی از این رویدادها برگزاری نخستین کارگاه صنایع دستی با هدف معرفی دست بافت های استان است که فردا در ارگ کریم خان شیراز و با حضور بیش از۱۰ نفرازهنرمندان فارسی برگزار می شود.

ثابت اقلیدی گفت: در این کارگاه صنایع‌دستی علاقه‌مندان می توانند مراحل صفر تا صد تولید محصولات متنوع دست بافت های استان (از نخ ریسی تا تولید محصول ) را از نزدیک ببینند و با این مراحل آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه رشته های دست بافت در استان فارس تنوع و تعدد بسیاری دارد، افزود: دست بافت‌های داری چون قالی، جاجیم، گلیم و گبه، و.... است که در تمامی شهرستان های استان هنرمندان به تولید این محصولات اقدام می‌کنند، همچنین در این شاخه هنری می توان به تولید گیوه، ملکی  و روآردوزی هم اشاره کرد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: این کارگاه صنایع‌دستی فردا از ساعت ۱۷ در قسمت شاه‌نشین ارگ کریمخان در شیراز برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما