شناسهٔ خبر: 68378926 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۱ هزار زائر افغانستانی از دوغارون به سمت مرزهای خروجی کشور جابه‌جا شدند ۲۱ هزار زائر افغانستانی از دوغارون به سمت مرزهای خروجی کشور جابه‌جا شدند

فرماندار تایباد گفت: ۲۱ هزار زائر افغانستانی که برای عزاداری های پایانی ماه صفر از طریق مرز بین المللی دوغارون وارد ایران شدند با ناوگان حمل و نقل کشورمان و افغانستان راهی مرزهای خروجی کشور شدند.

صاحب‌خبر -

مهدی شیردل فرماندار تایباد گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ زائر با ناوگان حمل و نقل ایرانی و ۶ هزار و ۵۰۰ زائر با اتوبوس‌های افغانستانی از دوغارون به سمت مرز‌های مهران و چذابه راهی شدند.

او افزود: ۲۵ هزار زائر حسینی در طول ۶ روز گذشته از کشور افغانستان و از طریق گذرگاه مرزی و زمینی دوغارون تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

فرماندار تایباد ادامه داد: این زائران از مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل، هرات، قندهار، غور، مزارشریف، اُرُزگان، بامیان، میدان وَردَک، دایکُندی و هلمند وارد ایران شده که به زیارت حرم ائمه معصومین (ع) در کشور عراق مشرف خواهند شد.

شیردل بیان کرد: روز گذشته نیز هفت هزار و ۵۰۰ زائر وارد مرز دوغارون شدند و طبق تصمیم ستاد اربعین کشور، این روند تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

او تصریح کرد: زائران کشور همسایه در ابتدای ورود به خاک ایران، در حسینیه شهید سلیمانی مرز دوغارون مورد استقبال قرار می‌گیرند و خدمات مختلفی در حوزه‌های پذیرایی با سه وعده‌غذایی، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، امداد و نجات، تلفن همراه، فرهنگی و سرگرمی کودکان به آنان ارائه می‌شود.

فرماندار تایباد تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر ۴۰ هزار فقره روادید زیارتی دوبار ورود ایران در سفارت و سرکنسولگری‌های کشورمان در کابل، هرات، قندهار، مزارشریف و جلال‌آباد برای زائران افغانستانی صادر شود.

نظر شما