شناسهٔ خبر: 68368990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الحاق ۳۰ هکتار زمین به پیست اسکی آلوارس

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل پیست اسکی آلوارس مهرگان از الحاق ۳۰ هکتار از اراضی ملی به این مجموعه برای توسعه فاز دوم این پیست خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این الحاق علاوه بر توسعه فاز دوم پیست، زمینه برای بین‌المللی شدن پیست اسکی آلوارس فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: با افزایش این مقدار اراضی و اجرای عملیات آماده‌سازی، تلاش خواهد شد، موافقت فدراسیون جهانی اسکی برای بین‌المللی شدن پیست اسکی آلوارس اخذ و ابلاغ شود.

مدیرعامل پیست اسکی آلوارس مهرگان با تقدیر از زحمات و حمایت‌های استاندار اردبیل و فرماندار سرعین، همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان، بیان کرد: با الحاق این مقدار اراضی وسعت مجموعه گردشگری پیست اسکی آلوارس مهرگان افزایش قابل توجهی یافته و ما نیز تمام تلاش خود را برای اجرای فاز دوم جهت توسعه پیست انجام خواهیم داد.

محمدی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اراضی جدید الحاق شده برای فصل اسکی سال ۱۴۰۴ آماده و در اختیار ورزشکاران و اسکی بازان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از پیست اسکی آلوارس، علاوه بر میزبانی استان اردبیل از بازی‌های بین‌المللی شاهد توسعه و رونق گردشگری بیش از پیش در استان به‌ویژه شهرستان سرعین و روستاهای منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل پیست اسکی آلوارس مهرگان اضافه کرد: فعال بودن پیست اسکی آلوارس نقش بسزایی در رونق گردشگری زمستانی استان و شهرستان سرعین دارد و به همین دلیل توسعه تاسیسات گردشگری زمستانی از جمله پیست‌های اسکی برای خروج استان از گردشگری فصلی ضروری است.

وی افزود: پیست اسکی آلوارس مهرگان به عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی استان اردبیل آماده میزبانی از علاقه‌مندان و گردشگران است و اجرای فاز جدید آن می‌تواند بسترهای لازم برای گردشگری زمستانی اردبیل را فراهم کند.

الحاق ۳۰ هکتار زمین به پیست اسکی آلوارس

به گزارش ایرنا ، پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس ، ۲۴ کیلومتری سرعین و در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود ۶ تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

آلوارس در دامنه جنوبی سبلان، پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر و هوای دلپذیر در تابستان و با داشتن پیست اسکی، از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

شهرستان سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم اندازهای زیبا، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح بوده و یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما