شناسهٔ خبر: 68324368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه جیرفت: مسئولان به کشاورزان متضرر از طوفان کمک کنند

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: طوفان و بارندگی منجر به خسارات فراوان به باغداران و محصولات کشاورزی منطقه شد و برخی کشاورزان تمام سرمایه خود را از دست دادند بنابراین انتظار می رود مسئولان منطقه‌ای و کشوری به کمک این کشاورزان بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: کشاورزی که تمام دارایی، سرمایه و امیدش درخت خرما بود در یک لحظه آن را از دست داد.
وی ادامه داد: از استاندار، ستاد بحران استان و کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد جنوب کرمان و از بیمه کشاورزی که کشاورزان از آن گله هم دارند انتظار می رود هرچه زودتر برآورد خسارت کنند و از کمک هایی در حد امکان اعم از تسهیلات یا هر کمک دیگر کوتاهی نکنند.

تارم بیان کرد: در آستانه مهر و شروع مدارس هستیم با تعامل با کمیته امداد امام برخی از نیازهای دانش آموزان تامین شود و آموزش و پرورش هم تلاش کند تمام مقدمات برای تعلیم و تربیت آماده باشد.
امام جمعه جیرفت اضافه کرد: ساختمان معارف اسلامی دختران در شان نیست و باید بهبود پیدا کند، اولویت آموزش و پرورش توجه به چنین مدارس مفیدی باشد.

نبود مدارس دولتی در برخی محلات جیرفت
وی یادآور شد: در برخی محلات شهر مدارس دولتی نداریم و بسیاری از مردم توان ندارند فرزندان خود را به مدارس غیر انتفاعی بفرستند و این موضوع مشکل برخی شهرک های جیرفت است.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: مسکن مهر فرهنگیان هم هر چه سریعتر حل شود تا معلم فقط با دغدغه آموزش به کار خود بپردازد.

وی با اشاره به توقف ساخت و ساز در اطراف محوطه تاریخی شهر قدیم و اختلاف اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی گفت: هرچه زودتر این مساله حل شود و اگر قابل حل شدن نیست اداره راه و شهرسازی باید در جای دیگری برای گسترش مسکن به فکر باشد.
حجت‌الاسلام تارم افزود: زمین هایی در جیرفت بدون توجه به قانون واگذار شده است که با روشن شدن تکلیف این زمین ها می توان به گسترش ساخت مسکن در شهرستان کمک کرد.

سرانجام رسیدن طرح های ناتمام از خصوصیات دولت شهید رییسی
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هفته دولت و تبریک این هفته، اظهار کرد:
دولت شهید رییسی دولت جهاد، خدمت و کار شبانه روزی بود و مردم امیدوار بودند شرایط اقتصادی تغییر پیدا کند.

حجت‌الاسلام تارم افزود: شاهد تغییرات سیاسی در جهان بودیم و روابط خوبی بویژه با همسایگان ایجاد شده بود.

وی یادآور شد: به سرانجام رساندن کارهای نیمه تمام یکی از اقدامات بسیار ارزنده شهید رییسی بود کما اینکه کارخانه‌های زیادی دوباره بازگشایی شدند، طرح های نیمه تمام که در چندین دولت مانده بود را شروع به اتمام آنها کردند و بسیاری به انجام رسید.

امام جمعه جیرفت افزود: دولت شهید رییسی بسیاری از مناطق را از بحران آب نجات داد و برای سایر استان ها برنامه داشت.

وی ضمن تبریک به دولتمردان و تقدیر از تلاش های صادقه آنها بیان کرد: این هفته با آغاز به کار دولت چهاردهم تقارن پیدا کرده که آن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با الگو قرار دادن سیره شهید رییسی و شهیدان رجایی و باهنر
برای مردمی که با وجود حجم گسترده تبلیغ دشمنان پای صندوق آمدند، بتواند خدمتگزاری لایق همچون شهیدان باهنر و رجایی باشد.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دولت با رای بالای اعتماد تشکیل شد ادامه داد: آرزوی توفیق و موفقیت برای این دولت داریم.

اربعین فرصتی برای بازشناسی عاشورا

وی اربعین را فرصتی برای بازشناسی عاشورا دانست و گفت: فلسفه عاشورا نجات بشریت از گمراهی و سرگردانی ذکر شده است و امام حسین (ع) جان خود را فدا کردند تا انسان ها نجات پیدا کنند و رستگار شوند.

حجت الاسلام تارم افزود: از تمام جهان مسلمانان شیعه و سنی در معجزه باشکوه راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند و برادران اهل سنت هم در پذیرایی و هم شرکت در پیاده روی مشارکت دارند.
وی تاکید کرد: این جمعیت باشکوه زمینه ای برای شناخت اسلام واقعی است و ان شاالله زمینه ای برای حکومت امام عصر (عج) باشد.

نظر شما