شناسهٔ خبر: 68318017 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مرگ‌های زنجیره‌ای در اورژانس‌های فرانسه

در حالیکه فرانسه حدود یک ماه و نیم است که با بحران بی دولتی و در وضعیت اورژانس اداره می‌شود؛ اورژانس بیمارستان‌های فرانسه نیز در وضعیت بحران تعطیلی با خدمات دهی موقت بسر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، کمبود امکانات و کادر درمانی بیمارستانی در فرانسه؛ کشوری که خود را مدعی نخست خدمات درمانی بهداشتی می‌داند، به ویژه بخش‌های اورژانس این کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

بیش از ۵۰ بیمارستان مهم در نقاط مختلف فرانسه از جمله پاریس به دلیل مشکلات موجود با تنش‌های زیادی مواجه و به ویژه بخش‌های اورژانس آنها در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

کمبود پرستار، فقدان تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های اورژانس و زمان بسیار طولانی و غیرقابل باور (۷۰ ساعت) انتظار برای معاینه اولیه پرستار و پذیرش پزشک؛ جان بسیاری از بیماران حاد را به خطر انداخته است.

"تابستان شرم؛ مرگ‌هایی که می‌توانیم از آنها اجتناب کنیم" این عنوان نامه اخیر اتحادیه کادر درمانی فرانسه است که خدمات اورژانس در این کشور را در آستانه سقوط می‌داند.

این نامه پس از آن منتشر شد که ۴ نفر به خاطر انتظار طولانی در بخش‌های اورژانس بیمارستان شهر نانت در غرب فرانسه جان باختند.

بر اساس اعلام رسمی مقامات عالی بهداشت و درمان فرانسه که نشریه لوموند نیز به آن پرداخته است سال به سال بر تعداد فوتی‌های ناشی از نبود خدمات در بخش‌های اورژانس بیمارستانی در این کشور افزوده می‌شود.

بر این اساس در سال ۲۰۲۱ هزار و ۸۷۴ بیمار و در سال ۲۰۲۲ دو هزار و ۳۸۵ بیمار در بخش‌های اورژانس بیمارستانی فرانسه به جای درمان، جان داده اند.

در اقدامی عجیب مسئولان بیمارستان‌ها در فرانسه از بیمارستان و مراجعه کنندگان خواسته اند پیش از حضور در بخش اورژانس از طریق تماس تلفنی وقت قبلی بگیرند!

 

نظر شما