شناسهٔ خبر: 68306641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در راهپیمایی اربعین و تجلیل از همراهی خدام حرم مطهر رضوی با مواکب عراقی تأکید کرد

راهپیمایی اربعین به‌سوی قدس ادامه خواهد یافت

تولیت آستان قدس رضوی ضمن حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، با همراهی خدام بارگاه منور رضوی از مواکب عراقی تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی که به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین به کشور عراق سفر کرده، در موکب «ندا الاقصی» در جمع علمای فلسطینی حضور یافت و با اشاره به شکل‌‎گیری انزجار جهانی بی‌سابقه علیه اسرائیل، ابراز کرد: این روزها شاهد پدیده‌‎ای مبارک هستیم که در طول تاریخ فلسطین بی‌سابقه بوده و آن، بیداری مردم است. امروز نه تنها در میان مسلمانان بلکه در اقصی نقاط جهان شاهد شکل‌گیری تجمعات اعتراضی در محکومیت رژیم صهیونیستی هستیم. وی ادامه داد: دانشجویان غیرمسلمان، یهودی و حتی لائیک دانشگا‌ه‌های آمریکایی اجتماع ضداسرائیلی برپا می‌کنند و انزجارشان را از کشتار مردم مظلوم غزه ابراز می‌دارند و این بی‎سابقه است. 
تولیت آستان قدس رضوی افزود: رژیم اسرائیل اندک مقبولیت و سرمایه اجتماعی را که با شگردهای مظلوم‌نمایی و تبلیغات هولوکاست به صورت کاذب در جهان کسب کرده بود، با نشان دادن چهره حقیقی خود در غزه از بین برد و مردم و نخبگان، از سران کشورهایشان می‌خواهند از اسرائیل فاصله بگیرند. وی با بیان اینکه اسرائیل روایت جهانی خود در مظلوم‌نمایی را از دست داده، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایات زیادی مرتکب شده و اقدام به نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی کرده است، اما در مقابل هیچ دستاوردی نداشته است؛ امروز تمام تلاش‎هایی که صهیونیست‌ها برای مظلوم‌نمایی از هولوکاست انجام داده بودند نقش بر آب و چهره پلید، خون‎خوار و بی‌رحمشان آشکار شده است؛ این حکومت غاصب و رژیم کودک‌کش نمی‎تواند دوام بیاورد و دوام نخواهد آورد .
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: نبرد امروز اسرائیل نه برای اشغال بیشتر و گسترش سرزمین، بلکه برای بقاست؛ این رژیم اکنون در خانه خود در خطر است و دیگر نه برای توسعه‌طلبی بلکه بر سر حیات و ممات خود می‎جنگد و برای نجات به هر جنایتی دست می‎زند؛ این طلیعه پیروزی مسلمانان و نابودی صهیونیست‎هاست. حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: ما و همه مردم طالب حقیقت در جهان در برابر مقاومت و صبر مردم لبنان و غزه سر تعظیم فرود می‎آوریم؛ مردم لبنان و غزه جلوه‎ای از آزادگی، حقیقت‌طلبی و حریت را در برابر چشمان بشریت به نمایش گذاشته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از حضور در پیاده‌روی اربعین با اشاره به سخن ماندگار امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه در سخنی فرموده بودند راه قدس از کربلا می‌گذرد. حقیقتاً در آن زمان خیلی‌ها عمق سخن امام(ره) را درک نکرده بودند و منظور و غرض ایشان از این سخن را تنها در حوزه دفاع مقدس در آن زمان می‌دیدند. در حالی که امروز آن سخن امام(ره) معنا پیدا کرده است که راه قدس از کربلا می‌گذرد. 
تولیت آستان مقدس رضوی در بخش دیگری، حماسه راهپیمایی اربعین را نماد آزادی و حریت دانسته و بیان کرد: ان‌شاءالله این راهپیمایی باشکوه که نشان‌دهنده آزادگی، حریت، معرفت، بصیرت، ایثار و فداکاری است از قدس شروع خواهد شد و رژیم صهیونیستی را از روی کره زمین پاک خواهد کرد. 
گفتنی است، آستان قدس رضوی برای چهارمین سال در ایام اربعین حسینی از ۴۵۰موکب عراقی با حضور خدام بارگاه منور رضوی و اهدای هدایای متبرک قدردانی می‌کند.

نظر شما