شناسهٔ خبر: 68306437 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امباپه رسماً از پی‌اس‌جی شکایت کرد

دعوای ۵۵ میلیون یورویی

روزنامه جوان

ستاره فرانسوی تا قبل از این چند باری برای ترک پاریس و رفتن به مادرید تلاش کرده بود، ولی نتیجه‌ای که می‌خواست حاصل نشد و مجبور به ماندن در پاری‌سن‌ژرمن شده بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: داستان کیلیان امباپه و پاری‌سن‌ژرمن تمامی ندارد. با اینکه این مهاجم گرانقیمت از فرانسه رفته و به همه محبوبیتش در پارک‌دوپرنس پشت‌پا زده، اما هنوز اختلافات مالی پابرجاست و کار به شکایت هم کشیده شده است.  
ستاره فرانسوی تا قبل از این چند باری برای ترک پاریس و رفتن به مادرید تلاش کرده بود، ولی نتیجه‌ای که می‌خواست حاصل نشد و مجبور به ماندن در پاری‌سن‌ژرمن شده بود. همین مسئله آستانه صبر طرفین را لبریز کرد و نه کیلیان امباپه کوتاه می‌آمد و نه مدیران قطری باشگاه. کش و قوس‌ها تا جایی پیش رفت که فصل پیش در برهه‌ای این مهاجم عملاً از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و همه منتظر بودند ناصر الخلیفی با ترانسفر امباپه موافقت کند. منتها رئیس باشگاه رفتن امباپه را یک شکست بزرگ برای خودش می‌دانست و هیچ جوره حاضر به از دست دادن ستاره‌اش نبود. امباپه همان بازیکنی است که از موناکو به جمع پاریسی‌ها اضافه شد و طی هفت سال حضورش در این تیم قهرمانی‌های داخلی زیادی را تجربه کرد. مهاجم ملی‌پوش شش قهرمانی لوشامپیونه و چهار قهرمانی جام‌حذفی فرانسه را درکارنامه دارد و در نهایت هم با دلخوری و جنجال به عنوان بازیکن آزاد راهی لالیگا شد. درحالی‌که هواداران خیال می‌کردند این‌بار نیز سران باشگاه ستاره گلزن‌شان را راضی به ماندن می‌کنند، ولی عقد قرارداد با رئال آب پاکی را روی دست‌شان ریخت. بااین‌حال کیلیان که از کودکی رؤیای پیوستن به رئال‌مادرید و پوشیدن پیراهن این تیم را در سر داشت، پس از اتمام رسمی قراردادش با غول فرانسوی به‌عنوان بازیکن آزاد و رایگان راهی پایتخت اسپانیا شد. امباپه به آرزویش رسید و اتفاقاً شروع خوبی نیز در لالیگا داشته است. او توانست در سوپرکاپ اروپا برای رئال گلزنی کند و نشان دهد که توانایی درخشش در حد کریس رونالدو را دارد.  
هنوز هم مدیران پی‌اس‌جی از رفتن امباپه ناراحت هستند و منتقدان الخلیفی معتقدند این باشگاه می‌توانست از انتقال کیلیان سود هنگفتی را به جیب بزند، اما لجبازی مالک قطری مانع از تحقق آن شد. در هر صورت امباپه حالا بازیکن رسمی کهکشانی‌هاست و او نیز گذشته را فراموش نکرده است. بدهی ۵۵ میلیون یورویی پاریسی‌ها به امباپه باعث شده وکلای این بازیکن دست به کار شوند و از باشگاه فرانسوی به کمیسیون حقوقی لیگ فرانسه و همچنین یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) شکایت کنند. رسانه‌های فرانسه این خبر را اعلام و تأیید کرده‌اند.  
شاکی مدعی است که باشگاه ۵۵ میلیون یورو از مطالبات فصل قبلش شامل یک‌سوم آخر پاداش امضای قرارداد او در ۲۰۲۲ (۳۶ میلیون یورو ناخالص) و دستمزد سه ماه آخر حضورش در پاریس را پرداخت نکرده و به‌رغم هشدار رسمی وکلای امباپه به ژرمن‌ها، باشگاه واکنشی به این موضوع نشان نداده است. به همین‌خاطر شکایت به لیگ فرانسه و یوفا در دستور کار قرار گرفت تا موضوع به صورت رسمی از مراجع قانونی پیگیری شود. البته مدیران باشگاه نیز توجیهات خود را مطرح کردند و مدعی هستند امباپه اصلاً طلبی از آن‌ها ندارد. آن‌ها می‌گویند طبق توافقی قرار بوده مهاجم فرانسوی در صورت جدایی به‌عنوان بازیکن آزاد در تابستان ۲۰۲۴ از دریافت بخشی از مطالباتش صرف‌نظر کند. باشگاه فرانسوی در اطلاعیه‌ای به شکایت امباپه واکنش نشان داده و مدعی است، این بازیکن برای بخشش مطالباتش تضمین داده است.  
شکایت به دست مراجع رسمی رسیده و همه منتظرند ببینند این پرونده به کجا می‌رسد. امباپه با کمک وکلایش در تلاش است حقوق‌های پرداخت نشده و همچنین پاداشش را زنده کند. با این وجود باشگاه فرانسوی تا ماه مارس سال آینده میلادی فرصت دارد مدارک و مستنداتش را در این خصوص ارائه دهد. گفته می‌شود در صورت محکومیت، پاری‌سن‌ژرمن در این پرونده با دو جریمه از سوی لیگ یک فرانسه و همچنین یوفا مواجه خواهد شد. محرومیت از نقل‌وانتقالات جریمه احتمالی لوشامپیونه و لغو مجوز حضور در لیگ قهرمانان سال آینده هم جریمه قابل پیش‌بینی یوفا خواهد بود.

نظر شما