شناسهٔ خبر: 68288095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حسین خانی‌بیک درگذشت حسین خانی‌بیک درگذشت

حسین خانی‌بیک، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از دنیا رفت.

صاحب‌خبر -

انجمن بازیگران خانه سینما خبر فوت حسین خانی‌بیک، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را تایید کرد.

مرحوم خانی بیک زاده متولد ۱۸ مرداد سال ۱۳۲۰ در تهران بود. وی از جمله شاگردان مرحومه مهین دیهیم است و سال ۱۳۴۶ با حضور در نمایشی به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد هادی اسلامی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

از سال ۱۳۴۷ با همکاری عباس جوانمرد و هادی اسلامی به طور رسمی کار تئاتر را آغاز کرد و گروهی به نام «گروه دوم هنر ملی» تشکیل دادند که اعضای آن را هنرمندانی، چون خسرو شکیبایی، سیروس گرجستانی، رقیه چهره‌آزاد، مهری مهرنیا، کیومرث ملک‌مطیعی، قاسم افشار و... بودند.

<div id="video-display-embed-code_19719084"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8804604/19719084?width=400&height=300"></script></div>

وی در مجموع در ۱۳ نمایشنامه تا سال ۱۳۵۵ به ایفای نقش پرداخت.

مرحوم خانی بیک سرانجام در سال ۱۳۵۶ وارد سینما شد و اولین کار سینمایی وی «باغ بلور» نام داشت.

مریم و مانی (۱۳۵۷)، سفیر (۱۳۶۱)، شاخه‌های بید (۱۳۶۷)، عبور از غبار (۱۳۶۸)، فرار مرگبار (۱۳۷۴) و رنج و سرمستی (١٣٩٢) از جمله فیلم‌های مرحوم خانی بیک هستند.

<div id="video-display-embed-code_19719087"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8804604/19719087?width=400&height=300"></script></div>

مرحوم خانی بیک همچنین در سریال‌های از جمله «مختارنامه»، «پاتوق»، «شب دهم»، «پلیس جوان»، «روشن‌تر از خاموشی»، «روزگار جوانی»، «امام علی (ع)»، «میرزا کوچک خان» و «روزی روزگاری»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «سربداران» ایفای نقش کرده است.

هنوز زمان و مکان خاکسپاری این هنرمند مشخص نشده است.

نظر شما