شناسهٔ خبر: 68286603 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

لیگ نقش جهان؛

«خوشبخت»، دانشگاه آزاد و نیروی زمینی تیم های برتر هفته نخست/ مبارکی بهترین تکواندوکار

هفته نخست از سی امین دوره رقابت های لیگ دسته اول باشگاههای کشور ، جام نقش جهان با صدرنشینی تیم «خوشبخت» به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این دوره از مسابقات دوشنبه 29 مردادماه  با حضور 12 تیم  نیروی زمینی ارتش، باشگاه مولانا، مناطق نفت خیز جنوب، پایگاه قهرمانی البرز، باشگاه یزدان، باشگاه فرمانیه، آکادمی غلامی، خوشبخت، زنده یاد بابادی، دانشگاه آزاد اسلامی، درفام و باشگاه مقاومت به همراه بازیکنان آزاد به شیوه گرندپری و با برگزاری مسابقات اوزان فرد آغاز و عصر امروز با مشخص شدن نفرات برتر اوزان زوج در هفته نخست به پایان رسید. 

در روز دوم این مسابقات 120 تکواندوکار در چهار وزن دوم به رقابت پرداختند که در نهایت و در پایان هفته نخست خوشبخت با 121 امتیاز امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده بندی ایستاد. دانشگاه آزاد با 102 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و در نیروی زمینی ارتش هم با 90 امتیاز سوم شد. 

نتایج روز دوم:

در وزن دوم(58- کیلوگرم) 35 تکواندوکار به رقابت پرداختند که در پایان راستین خواجوی و علیرضا پورانی زاده از دانشگاه آزاد به مبارزه نهایی  راه یافتند. خواجی طلا گرفت. پورانی زاده به نشان نقره دست یافت. محمد مهدی سنایی و مهیار مسکنی از نیروی زمینی ارتش به صورت مشترک سوم شدند. 

حسین طالب پور از مقاومت در مبارزه نهایی وزن چهارم(68- کیلوگرم) در مبارزه نهایی برابر سید عرفان معروف زاده از خوشبخت صاحب برتری شد و به نشان طلا دست یافت. شهاب یوسفی از دانشگاه آزاد و رصا رحیمی هم از فرمانیه روی سکوی سوم ایستادند. در این وزن 36 تکواندوکار حضور داشتند. 

در وزن ششم(80- کیلوگرم) که 25 تکواندوکار به رقابت پرداختند، علی قدوسی و امیرعلی مدانلو هر دو از تیم زنده یاد بابادی با برتری مقابل رقبای خود به مبارزه نهایی راه پیدا کردند، قدوسی طلا گرفت، مدانلو به نشان نقره دست پیدا کرد. علی عزیزی از درفام و جمشید جمشیدپور از نیروی زمینی ارتش سوم شدند .

علی نجفی و آرین حیدری هر تکواندوکار وزن هشتمی تیم نیروی زمینی نیز به مبارزه پایانی راه یافتند که در نهایت نجفی طلا گرفت. حیدری به نشان نقره دست یافت. امیرضا عبدلی از فرمانیه و علیرضا گوهری از دانشگاه آزاد اسلامی هم سوم شد. 

بهترین های هفته نخست:

در پایان رقابت های این هفته امیرمحمد مبارکی که موفق شد در وزن سوم برای تیم «خوشبخت» مدال طلا کسب کند به عنوان بهترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شد. محمد دولتی(سمنان)، داود مسافر(قزوین)، عباس صنایعان(البرز) و امیرمحمد ابوحمزه(تهران) نیز به عنوان بهترین داوران هفته نخست انتخاب شدند. 

نظر شما