شناسهٔ خبر: 68281090 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد قرقزیستان مطرح شد:

ايجاد مرکز لجستيک اوراسيا در بندر شهيد رجايي با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي قرقيزستان

صاحب‌خبر -
ايجاد مرکز لجستيک اوراسيا در بندر شهيد رجايي با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي قرقيزستان
خبرگزاری آریا - ایجاد مرکز لجستیک اوراسیا در بندر شهید رجایی با حضور بخش خصوصی قرقیزستان در نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان مطرح و مقرر شد در جریان سفر هیات فنی طرف مقابل به کشورمان در آینده نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان بنادر و دریانوردی؛ نشست سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان در محل اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و با حضور مدیران کل ذیربط و سفرای دو کشور به صورت مجازی و به درخواست وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و پس از هماهنگی های انجام شده، به صورت مجازی در زمینه توسعه همکاری های ترانزیتی فی‌مابین در تاریخ 29 مرداد 1403 برگزار شد.
در این نشست، طرفین در خصوص نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور قرقیزستان در پروژه های زیربنایی بنادر ایران خصوصا بندر شهید رجایی به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
در این نشست، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از حضور بخش خصوصی قرقیزستان برای ایجاد مرکز لجستیک اوراسیا در بندر شهید رجایی استقبال کرد و مقرر شد این موضوع در آینده نزدیک و در جریان سفر هیات فنی قرقیزستانی به کشورمان مورد بررسی بیشتر و جزیی تر قرار گرفته و نهایی شود.
نظربیک کمالدینوویچ، معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان نیز در این نشست، ضمن اعلام آمادگی اعزام هیات تخصصی این کشور به ایران، خواستار تسریع و تسهیل در روند حضور سرمایه گذاران قرقیزستانی و مشارکت آنها در پروژه های زیربنایی بندر شهید رجایی با هدف تسهیل ترانزیت کالاهای قرقیزستان از قلمرو ایران شد.

نظر شما