شناسهٔ خبر: 68276867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مراسم رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان برگزار شد

مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حضور خانواده این شهید و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از تندیس شهید «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور خانواده شهید امیرعبداللهیان و مسئولان وزارت امورخارجه و جمعی از فعالان حوزه مقاومت و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

لزوم تدریس و ترویج الگوی حکمرانی شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: همه ما در اخلاص، سعادت، شهادت طلبی و ولایتمداری این عزیزان شک نداریم. شهید امیرعبداللهیان انسانی مخلص و جهادگر بود.

خسروپناه افزود: شهید امیرعبداللهیان سال‌ها در وزارت خارجه خدمت کرد و سه سال وزیر خارجه بود و توانست یک دیپلمات میدانی باشد. این دوگانه‌ی دیپلمات بودن و میدانی بودن در این شهید یکی شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سوال این است که الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان چه چیزی بود، این چه سیاستی بود که با دفاع از جریان مقاومت آن را به جایی برساند که بعد از عملیات وعده صادق یک بیانیه علیه ایران صادر نشود، بیش از ۲۰۰ موشک از سرزمین ایران به خاک رژیم صهیونیستی شلیک شد، اما سازمان‌های بین‌المللی یک بیانیه صادر نکردند و این قدرت دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان بود.

خسروپناه اضافه کرد: بر تدوین و تدریس این الگو تاکید دارم این الگو باید به درستی شناخته شود و ترویج آن در کل وزارت خارجه در دستور کار قرار بگیرد. یعنی وزیر خارجه‌ای که از ایران در هر کشور دنیا که اعزام شود ذیل این الگو قرار داشته باشد، اگر در ذیل این الگو بود می‌تواند اعزام شود و اگر این ویژگی را نداشت اصلا اعزام نشود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: هر جایی که وزارت امور خارجه گام‌های بزرگی برداشته که از ابتدای انقلاب اسلامی نیز اینگونه بوده، به خاطر این است که حکمرانی ذیل امامین انقلاب بوده است، بنابراین باید الگوی حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی و الگوی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان را بررسی کرده، مدون، تصویب و تدریس کنیم تا نیرو‌ها در سیاست خارجی براساس این الگو تربیت شده و آموزش ببینند.

خسروپناه افزود: برگزاری مراسم‌هایی، چون رونمایی از تندیس این شهید بزرگوار خوب است، اما آن چیزی که ماندگار است ترویج و تدریس الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان است و این کار بابد در وزارت امور خارجه انجام شود.

مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد

یاد و نام شهدا همیشه در جامعه باید زنده بماند

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در مراسم رونمایی از تندیس شهید | «حسین امیرعبداللهیان»، اظهار داشت: علت برگزاری این مراسم در جمعیت دفاع از ملت فلسطین این بود که شهید امیرعبداللهیان یکی از ارکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین بود؛ بنابراین آنچه ما از این شهید بزرگوار دریافت کردیم نقل نیست، مشاهده معنویت و ایمان این انسان بزرگوار است.

حجت‌الاسلام رحیمیان افزود: شهید امیرعبداللهیان واقعا شهید بود و همه زندگی او تلاش، مجاهدت و اخلاص و برای خدا بودن بود؛ لذا در عرصه‌های متعددی ایفای نقش کردند که جامعه ما از بسیاری از آنها اطلاعی ندارند.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان می‌گفت شاید فایده یک وزیر خارجه شهید از یک وزیر خارجه زنده برای جمهوری اسلامی چه بسا بیشتر باشد؛ چرا که شهادت نقش سرنوشت‌سازی در استمرار راه خدا و مسیر صراط مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت شهید امیرعبداللهیان در این حادثه تلخ جزو ویژگی‌های خاص فرهنگ شهادت است. اگر کل تاریخ را نگاه کنیم، سید الشهدا با همین شهادت بود که اسلام را جاودانه کرد.

حجت‌الاسلام رحیمیان اضافه کرد: این موصوع شهادت در مورد شهادت سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر و در نهایت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان نیز صدق می‌کند.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین عنوان کرد: شهید امیرعبداللهیان در پیروی از ولایت به‌گونه‌ای بود که اعتقاد داشت که نه فقط در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بلکه در سکوت معظم‌له نیز باید تفکر و تأمل کرد.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم از شهدا تجلیل کرده و از آنها الگو بگیریم تا نام و یاد شهدا همیشه در جامعه ما زنده بماند. اگر امام خمینی (ره) فرمودند رهبر من آن نوجوان ۱۳ ساله است، باید بدانیم که شهدا چراغ راه ما هستند و همیشه باید نام و یاد آنها را گرامی بداریم.

مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد

شهید امیرعبداللهیان زبان گویای مقاومت فلسطین بود

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان، اظهار داشت: کنگره اربعین حسینی که با شکوه‌تر از هر زمان دیگری در حال برگزاری است، پیام‌رسان فرهنگ عاشورایی به اقصی نقاط جهان باشد و امیدواریم تا بتوانیم فرهنگ حسینی و عاشورایی را به سراسر عالم برسانیم.

کنعانی افزود: تجلیل و تکریم از شهید امیرعبداللهیان نه از یک شهید و یک وزیر شهید که تجلیل از یک فرهنگ است. حسین امیرعبداللهیان را از روزی که شناختم در هر عنوان و پستی که بود دلش و فکرش با مقاومت بود. در واقع اساس جوشش فکری و تلاش او به طور دائم با مساله مقاومت و فرهنگ مقاومت عجین شده بود و این را در ارتباط با فردی می‌گویم که ۱۶ سال از دوران شغلی خود را با او به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط بودم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان حمایت از فلسطین را مسئولیت سازمانی نمی‌دانست، بیان داشت: این شهید والامقام حمایت از فلسطین را وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دانست و به حمایت از بن دندان به مقاومت فلسطین اعتقاد داشت، او این اعتقاد را در لحظه لحظه تلاش، کوشش و فعالیت‌های دیپلماتیک خود مد نظر داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید امیر عبداللهیان زبان گویای ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های تحت ظلم رژیم صهیونیستی و نظام سلطه در منطقه بود. او به معنای واقعی کلمه صدای رسای ملت مظلوم فلسطین در مجامع بین‌المللی بود که در آنها موضوعات مهم بین‌المللی مورد گفتگو قرار می‌گرفت.

کنعانی اضافه کرد: شهید امیر عبداللهیان هیچگاه در دفاع از مقاومت دچار لکنت زبان نمی‌شد و در رساندن صدای ملت مظلوم فلسطین دچار تردید نمی‌شد. او همچنین در نشست‌های دیپلماتیک با مقامات عالی رتبه و مجامع بین‌المللی و حتی در صحبت با وزرای خارجه کشور‌های همسو با رژیم صهیونیستی به ویژه کشور‌هایی که حامی این رژیم بوده و هستند دچار تردید نبود، برای این‌که مساله فلسطین را با صلابت مطرح کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: بار‌ها دیدم که حمایت از فلسطین را یک مسئولیت انسانی و ایمانی برای خود می‌دانست و با رفتار انسانی و اخلاقی که داشت مخاطبین را شیفته اخلاق خود می‌کرد، زمانی که قرار بود موضوع مقاومت را تبیین کند، او انسانی با صلابت و قوی بود و در رساندن صدا و پیام مقاومت و دفاع از حقوق آنها ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌داد.

وی در پایان سخنان خود، تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه به شهید امیرعبداللهیان می‌گفت که شما فقط وزیر خارجه ایران نیستید، بلکه وزیر خارجه مقاومت نیز هستید.

مراسم رونمایی از تندیس شهید حسین امیرعبداللهیان برگزار شد

رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان

تندیس شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) طی مراسمی با حضور خانواده این شهید در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین رونمایی شد.

در این مراسم، حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، پسر شهید امیرعبداللهیان و جمعی از فعالان حوزه مقاومت حضور داشتند.

همزمان با شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) در نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که به منظور تجلیل، تکریم و پاسداشت مجاهدت‌های دیپلمات انقلابی، شهید حسین امیرعبداللهیان با حضور مسئولان کشوری و لشکری، هیئت‌های سیاسی و پارلمانی، سفرا، فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در شهرستان دامغان برگزار می‌شود، تندیس‌های یادبود این شهید بزرگوار به برگزیدگان این اجلاسیه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما