شناسهٔ خبر: 68264658 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سید مجید پور احمدی مطرح کرد؛

هر استانی که هنرمندان و صاحبان اندیشه را تجلیل کند، نسل فرهیخته‌ای در آن منطقه تربیت خواهد شد

سید مجید پور احمدی مطرح کرد؛ مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تلاش مسئولان استانی به تقویت حوزه فرهنگ و هنر، این مهم را نشانه اهتمام آنها به این حوزه دانست و گفت: یکی ازمهمترین اقدامات در دوران مسئولیتم برگزاری آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان ها ذیل سفرهای هفت بحر هنر بود که به برگزاری آن در استان های مختلف افتخار می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پور احمدی در مراسم نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان سمنان که در مجتمع فرهنگی هنری کومش- سالن تئاتر شهر این استان برگزار شد، گفت: خرسندیم که کاروان هفت بحر هنر هشتمین سفرش را با حضور استادان علی نصیریان و داریوش مودبیان برای تجلیل از موی سپیدان عرصه فرهنگ و هنر به استان سمنان آمده است. مفاخر فرهنگ و هنر این استان نامشان به بلندای ایران است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد نامداران و مفاخر فرهنگ و هنر استان سمنان گفت: استان سمنان یکی از استان های هنرمندپرور کشور است و وجود بزرگان فرهنگ و هنر در این استان مایه مباهات است.

پوراحمدی با اشاره به همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئولان استانی گفت: این سعادت و افتخار نصیب ما شد که هشتمین سفر هفت بحر هنر در استان سمنان برگزار شود.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تلاش مسئولان استانی به تقویت حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: هر استانی که هنرمندان، صاحبان قلم و اندیشه را تجلیل و احترام کند قطعاً نسل فرهیخته ای در آن منطقه تربیت خواهد شد. حضور استاندار و سایر مسئولان استانی در این محفل نشان از اهتمام ویژه این عزیزان به حوزه فرهنگ و هنر دارد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور آیت الله رئیسی گفت: ایشان نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داشتند و رسیدگی به مسائل هنرمندان یکی از مهمترین رویکردهای این شهید گرانقدر بود.

پوراحمدی با ابلاغ سلام ویژه و گرم دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مسیری را برای نکوداشت هنرمندان استانی چندسالی است آغاز کردیم که بیشتر حاصل تأکید و تلاش ایشان بوده که امیدواریم در دوره جدید هم ادامه داشته باشد.

به گفته وی توجه دولتمردان به حوزه فرهنگ و هنر باعث انسجام و همبستگی در کشور می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به اجرای ۳۸ طرح و خدمت صندوق از سه سال گذشته اظهار داشت: در سه سال گذشته تعداد طرح های صندوق از ۱۲ طرح به ۳۸ رسیده است و صندوق از حوزه حمایتی صرف به سه حوزه حمایتی، خدماتی و توانمند سازی حرکت کرده است.

پوراحمدی به ۱۰۰۰ عضو این صندوق از استان سمنان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۰۰نفر نیز تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند.

پوراحمدی ادامه داد: طی این سه سال بیش از ۱۴ میلیاردتومان به حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان توسط صندوق کمک شده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه زمانی که کار را آغاز کردیم بودجه تخصیصی صندوق ۱۴۰میلیارد تومان بود افزود: اما امروز این رقم به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

هشتمین آیین نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، استاندار سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و محلی و جمعی از هنرمندان استان و با حضور استاد علی نصیریان و داریوش مودبیان ذیل سفر هفت بحر هنر برگزار و با اهدای تقدیر و تندیس از ۱۸ هنرمند نامدار حوزه فرهنگ و هنر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما