شناسهٔ خبر: 68241920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ویژه برنامه های رادیو ایران در اربعین حسینی

حوزه/ همزمات با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رادیو ایران ویژه برنامه هایی چون «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»، «سرچشمه»، «یک دوصدا»، «حسینیه ایران» و... را به روی آنتن می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه رادیو ایران، درایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تدارک دیده است.

«باغ ارغوان» به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی و با اجرای مریم نشیبا در روزهای ۳ و ۴ شهریور، با پخش قطعات مناسبتی این ایام ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می‌شود.

«خانه دوست اینجاست» نیز در همان تاریخ به تهیه کنندگی حسین معصومی با محوریت راز عدد چهل و شرح اجمالی بر چهل منزل و کاروان اسرا، ساعت ۱۸:۱۵ از کربلامعلی به روی آنتن رادیو ایران می رود.


«سرچشمه» نیز در تاریخ های ذکر شده، به بازخوانی حماسه حسینی و عظمت زیارت اربعین از نگاه عالمان دینی می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی زینب برومند ساعت ۲۰:۰۰ تقدیم مخاطبان می شود.


«یک دوصدا» ویژه دهه پایان ماه صفر، از ساعت ۲۰:۳۰ به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان از ۳ شهریور تا ۱۴ شهریور پخش می شود.

«حسینیه ایران» ویژه برنامه دیگری است که در شب اربعین حسینی و روز اربعین سالار شهیدان از کربلای معلی، حسینیه‌ای برای و عاشقان ابا عبدالله می شود، این برنامه نیز به تهیه کنندگی حسین معصومی ۳ و۴ شهریور ساعت ۲۲:۰۰ از حرم اباعبدالله الحسین(ع) تقدیم عزاداران می شود.


«راه شب» یکشنبه بامداد، (۴ شهریور) ساعت ۰۰:۳۰ با موضوع زیارت اربعین و ارتباط تلفنی با کربلای معلی روانه آنتن می شود.

«نوبت نوا» نیز در روز یکشنبه ۴ شهریور، اشعار آیینی مرتبط با این روز را به تهیه کنندگی زهره سربازی ساعت ۵:۳۰ تقدیم می کند.

«با کاروان عشق» ویژه برنامه دیگری است که در تاریخ فوق به بررسی واقعه کربلا می پردازد، این برنامه نیز ساعت ۶:۰۵ تقدیم مخاطبان می شود.

«راه عشق» ویژه برنامه دیگری است که برای این روز در نظر گرفته شده است و گزارشی از راهپیمایی اربعین حسینی است که ساعت ۰۶:۳۰ پخش می‌شود.

«اربعین عشق» نیز با حضور کارشناسان به بررسی اثرات قیام امام حسین (ع) برای برپایی اسلام می پردازد، این برنامه نیز بعد از خبر ساعت ۷:۰۰ تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

«آقا سلام» روایتی از کاروان امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشورا تا اربعین است که در روز اربعین حسینی در ساعت‌های ۸:۴۰ و ۱۱:۰۰پخش می‌شود.

«چهل پرده اشک» ویژه برنامه دیگری است با موصوع آثار و برکات زیارت اربعین که به خواندن آن بسیار سفارش شده است و اهمیت راهپیمایی جهانی اربعین، این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی در روز اربعین ساعت ۹:۰۰ از کربلای معلی روانه آنتن می شود.

«به افق نور» نیز در همان روز با موضوع پیاده روی اربعین به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با اجرای رضا خضرایی ساعت ۱۱:۴۰ تقدیم می شود.

«یک جهان ارادت» گزارشی در خصوص راهپیمایی اربعین است، با افرادی که سال‌های پیش در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و امسال از جا ماندگان در این سفر معنوی هستند این برنامه نیز در همان تاریخ ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

«همنوا با نینوا» ساعت۱۵:۳۰ با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا خطبه حضرت زینب (س) را بعد از واقعه عاشورا بررسی می‌کند.

«مسیر عاشقی» ویژه برنامه دیگری است که از ۵ تا ۷ شهریور با موضوع دستاوردهای سفر زیارتی اربعین به تهیه کنندگی وحید بیات ساعت ۱۸:۱۵ تقدیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می شود.

رادیو ایران پیشاپیش فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت می گوید.

انتهای پیام

نظر شما