شناسهٔ خبر: 68220396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پاکپور: از هیچ تلاشی برای امنیت زوار اربعین دریغ نمی‌کنیم

روزنامه جوان

شرایط را به صورت مداوم پایش می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای امنیت و سلامت زوار اربعین دریغ نخواهیم کرد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از مرز‌های غربی کشور تأکید کرد: از هیچ تلاشی برای امنیت و سلامت زوار اربعین دریغ نخواهیم کرد. 
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ از مرز‌های غربی کشور بازدید کرد. وی همچنین از نزدیک پایانه‌های مرزی و وضعیت ورود و خروج زائران اربعین را مورد بازدید قرار داد و نکات لازم امنیتی را در این زمینه متذکر شد. 
سردار پاکپور با حضور در مرز‌های غربی کشور وضعیت این مرز‌ها را مناسب توصیف کرد و افزود: اوضاع مرز‌ها مناسب است و همه تلاش همکاران ما این است که زائران اربعین بدون نگرانی بتوانند از مرز‌ها به عراق سفر کنند. وی با بیان اینکه در مرز‌ها آمادگی خوبی ایجاد شده‌است، گفت: شرایط را به صورت مداوم پایش می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای امنیت و سلامت زوار اربعین دریغ نخواهیم کرد. 
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: قرارگاه‌های نجف اشرف، حمزه سید الشهدا، کربلا و قدس در آمادگی کامل هستند و وضعیت امنیتی مرز‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب و جنوب شرق را پایش می‌کنند. سردار پاکپور همچنین با تأکید بر اهمیت عبور و مرور زوار اربعین افزود: نیروی زمینی سپاه همه تلاش خود را جهت بهبود عبور و مرور و سلامت جسمی زائران اربعین با استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مسیر تردد آن‌ها انجام خواهد داد. 
 راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای خدمت به زوار اربعین
فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز از راه اندازی بیمارستان صحرایی سپاه در مرز ریمدان شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی عازم اربعین خبر داد. 
دکتر قربانعلی بندانی اظهار داشت: با پشتیبانی معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس و به همت رزمندگان مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، بیمارستان ۲۰ تختخوابی سیار بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در مرز ریمدان با تجهیزات کامل آغاز به کار کرد. وی افزود: باتوجه به تجربیات گذشته در دایر کردن بیمارستان صحرایی در منطقه، سعی شده امسال در حد رفع ضرورت‌های بهداشتی و درمانی زوار پاکستانی امکانات تعبیه شود. دکتر بندانی گفت: با توجه شیوع بیماری مالاریا و تب دانگی در کشور پاکستان و منطقه جنوب استان سیستان و بلوچستان ناشی از پشه آئودس، کیت‌های تشخیص خاص برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده‌است و امکانات آزمایشگاهی امسال نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته و موضوعات بهداشتی در محل نیز جدی‌تر پیگیری می‌شود. 
فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: در این بیمارستان سیار خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود که در صورت نیاز به اقدامات تکمیلی مامایی و جراحی، بیماران به مراکز ارزیابی وضعیت مادر و جنین و نیز بیمارستان شهرستان چابهار و سایر بیمارستان‌های منطقه اعزام خواهند شد.

نظر شما