شناسهٔ خبر: 68200336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۵۸؛

تلاش ایران برای پس گرفتن ۳۰ میلیون دلار طلب خود از شرکت آمریکایی "بل"/ ورود افراد مجرد به پارک ارم تهران ممنوع شد

فردا ۲۶ مرداد اولین روز قدس پس از پیروزی انقلاب است و روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان در شماره امروز ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتر و عکس یک خود را به پیام امام خمینی در همین زمینه اختصاص داده است و اینکه بیرق جمهوری اسلامی باید در سرتاسر کشورها برافراشته شود. جبهه ملی امروز اعلام کرده که این جبهه با شرکت در مراسم روز قدس که بدستور امام خمینی برگزار می‌گردد مراتب پشتیبانی خود را از مبارزات ضد استعماری و ضدصهیونیستی مردم اسیر و آزاده فلسطین ابراز می دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فردا جمعه ۲۶ مرداد اولین روز قدس پس از پیروزی انقلاب است و روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان در شماره امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتر و عکس یک خود را به پیام امام خمینی در همین زمینه اختصاص داده است و اینکه بیرق جمهوری اسلامی باید در سرتاسر کشورها برافراشته شود. همچنین ایشان در دیدار با عبدالحلیم خدام وزیر امور خارجه سوریه گفته اند اگر مسلمین هر کدام یک سطل آب می ریختند اسرائیل را سیل می برد.

IMG_20230816_071146_075

آیت الله طالقانی هم در مراسم آئین شب قدر اعلام داشته اند که عده ای باجگیر می خواهد همه را به اسم اسلام به جان‌ هم بیندازند و اینکه میخواستم گریه کنم به حال ملتی که آن یگانگی، وحدت و شوری را که داشت بتدریج به خصومت، جبهه گیری و عداوت تبدیل می کند. خبر دیگر اینکه افراد مسلح به پاوه حمله کرده اند و تمام راههای ورودی به این شهر بسته شده است. اما سه خبر کوتاه را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه از نظر می گذرانید؛

IMG_20230816_071145_807

بر اساس رای دادگاه استیناف آمریکا، ایران ۳۰ میلیون دلار از آمریکن بل پس می گیرد.

- نیویورک، آسوشیتدپرس: دولت جمهوری اسلامی توانست مبلغ ۹۰/۲ میلیون دلار از شرکت آمریکن بل اینترنشنال شعبه کمپانی تلگراف و تلفن آمریکا بازپس گیرد. قضات یک دادگاه استیناف ایالات متحده روز سه شنبه به اتفاق آراء شرکت آمریکن بل را محکوم کردند و اجازه ندادند این شرکت بازپرداخت پول ایران را به تاخیر بیندازد. زیرا بل آمریکن نتوانست ادعای خود علیه ایران را ثابت کند. سال گذشته در زمان رژیم شاه، آمریکن بل یک قرارداد ۲۸۰ میلیون دلاری با دولت ایران برای ایجاد یک شبکه عظیم مخابراتی منعقد کرد. در آن زمان دولت ایران ۳۸/۸ میلیون دلار به حساب صنایع " هانوورتراست کمپانی" پرداخت که می‌توانست آنرا در هر زمان بازپس بگیرد. در ماه ژوئن‌ گذشته دولت انقلابی ایران از این شرط استفاده کرده برای کارهایی که شرکت تاکنون در ایران انجام داده بود ۸/۶ میلیون دلار از این مبلغ کم کرد و پول باقیمانده را از شرکت خواست.

IMG_20230816_071146_413

تغییرات کلی در پارک ارم(خرم‌سابق):

- نظر به شکایت مکرر خانواده ها و همچنین بمنظور حفظ هر چه بهتر نگهداشتن شعائر اسلامی و نیز بمنظور حفظ حرمت خانواده های مراجعه کننده به پارک ارم وابسته به بنیاد مستضعفان از تاریخ اول شهریورماه از ورود افراد مجرد به داخل پارک جدا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

IMG_20230816_071145_862

شرکت جبهه ملی در مراسم روز قدس:

- جبهه ملی امروز اعلام کرده که این جبهه با شرکت در مراسم روز قدس که بدستور امام خمینی برگزار می‌گردد مراتب پشتیبانی خود را از مبارزات ضد استعماری و ضدصهیونیستی مردم اسیر و آزاده فلسطین ابراز می دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما